Jag fick en bloggutmärkelse…

Min utmärkelse

Det är inte varje dag det händer, att jag – eller rättare sagt min blogg – får en utmärkelse. Jag fick den av den pysslande muminmamman (också känd som min syster) och vem är jag att inte spinna vidare på den bollen.

Tack förresten!

Utmärkelsen innebär följande:

  1. Tacka personen som gav dig utmärkelsen.
  2. Kopiera utmärkelsen och placera den på din blogg.
  3. Länka till personen som gav dig utmärkelsen.
  4. Berätta 7 intressanta saker om dig själv
  5. Ge utmärkelsen till 7 bloggare/bloggar
  6. Posta länkar till de nominerade bloggarna
  1. Jag har tackat ovan och i Muminmammans blogg
  2. Det är det jag gör här!
  3. Gjort ovan!
  4. 7 intressanta saker? Vem avgör det? Här kommer de i alla fall – i helt slumpartad ordning…
    1. Jag var totalt ointresserad av sport och idrott när jag var yngre, mitt idrottsintresse har kommit på senare år och har förändrat mitt liv radikalt! Bland mycket annat har jag tappat ca 20 kg på kuppen…
    2. Min första dator var en ABC-80 (fick den ca 1985) och mitt starkaste minne rörande den är att jag ”lagade” ett Masken-spel. Åtminstone trodde/tror jag det och kommer fortsätta leva i den eventuella villfarelsen. Det var min första kontakt med programmering
    3. Jag har nästan varit hemlig agent, eller åtminstone jobbat inom underrättelsetjänsten. Sch, säg inget till nån…
    4. Jag har varit politiskt engagerad i ungdomsförbund och det var genom detta jag för första gången kom i kontakt med löpartävlingar när vår avdelning skulle ställa upp i Klarälvsstafetten (en numera nedlagd tävling?) med ett lag. Tror att jag sprang en sträcka på ca 1,5 km.
    5. Jag vet hur man mjölkar kor. Kor är för övrigt mycket fina och trevliga djur. Jag har också jagat en gris i ett dike och en gång nästan tänt eld på en traktor.
    6. Mitt rekord (iofs drygt 10 år gammalt) på att ”häfva en flaska öhl” är ca 5 sekunder. Detta gjorde att jag under en period platsade i Chalmers Datateknologsektions öhlhäfvningslag.
    7. Jag älskar egentligen godis men har faktiskt lyckats helt och hållet sluta med detta. Ja, inte helt kanske, beroende på hur man definierar det. Men lösgodis och godisar som i stort sett bara är socker, smakämnen och färgämnen har ersatts av choklad som troligtvis åtminstone är lite bättre?
  5. Jag ger utmärkelsen till:
    1. Löparjanne
    2. Sofie
    3. Therese
    4. MarathonMia
    5. Tredje gången gillt
    6. Löpning och livet
    7. mialena
  6. Gör jag inom kort…

Mission accomplished!

4 responses to this post.

  1. Grattis!

    Svara

  2. Man tackar!! 🙂

    Svara

  3. Sen på tangenterna men man får tacka! Vad tråkig jag kände mig när jag fick svårt att få fram sju saker om mig själv som skulle kunna vara lite intressanta… 🙂

    Svara

  4. Grattis och tack för utmärkelsen!

    Svara

Lämna en kommentar