My precious (Garmin Forerunner 310XT)

Min nya Forerunner, aka "My precious" 🙂

Igår fick jag den, min nya Garmin Forerunner 310XT. Oj, vad jag kommer springa snabbt nu! Första intrycket är att den är lite smidigare än 305:an som jag haft tidigare och enligt uppgift ska den vara snabbare på att hitta satelliterna och synka med dem. Än har jag inte haft någon möjlighet att testa den men så snart jag gjort det kommer det att komma en recension här, var så säker!

6 responses to this post.

  1. Härligt, jag har en Forerunner 305 som jag är så himla nöjd med. Har blivit mycket roligare att springa sen jag köpte den! Ska bli spännande att se vad du tycker om 310XT!

    Svara

  2. Den är tokbra! Men när jag ställde in Svenska på den, så ballade den ur och menyerna försvann (menyerna fanns, men ingen text), sedan dess använder jag bara de engelska menyerna och då har den funkat som den ska. Det tar nog upp till 10 minuter att hitta satelliter, men å andra sidan går det nog lite snabbare om man sparar sin vanligaste startpunkt.

    Hoppas du blir nöjd med den! 😀

    Svara

  3. Då väntar jag med att införskaffa en 310XT tills jag hört vad du tycker om den… Eller lovar du att inte garva åt mig när jag kommer ner till Göteborg med min gamla 305:a till Varvet? 😉

    Svara

  4. Posted by marathonjohan on 23 april 2010 at 10:12

    @Petra: Jag var också nöjd med min 305:a men är mycket mer nöjd med 310:an.

    @Esroth: Så blev min också. Hade tydligen nåt med TrainingCenter att göra. Kör också engelska nu… Tack för tipset!

    @Janne: Klart jag inte garvar åt dig. Jag kanske garvar i smyg åt dem som har en 101:a eller vad de heter. De där som är jättestora!

    Svara

  5. Posted by Fredric on 26 april 2010 at 08:51

    Hej!

    Håller på att vela mellan 405:an eller 310XT, vad säger ni?
    Tar det 10min att hitta sateliterna varje gång man ska ut och springa?? låter ju väldigt mkt!

    Svara

  6. Posted by marathonjohan on 26 april 2010 at 10:58

    @Fredric: Ja, 10 minuter är länge, men det problemet verkar inte 310:an ha. Efter den första synkningen som kanske tog 3 minuter har den alltid synkat med satelliterna på mindre än 1 minut!

    Svara

Kommentera

