Löpning bra mot allt?

Igår morse vaknade jag med ganska ordentligt ont i magen. Det var egentligen det enda symptomet. Inga kräkningar eller andra onormala tömningar 🙂 Stannade ändå hemma från jobbet igår (men jobbade hemifrån) för säkerhets skull.

I morse kändes det lite bättre. Kanske inte direkt bra, men inte illa heller. Jag packade ner träningskläderna i väskan för att bestämma mig för om jag skulle springa eller inte under förmiddagen. Det hände inget under förmiddagen så jag tänkte att jag testar väl lite och ser vad som händer med magen. Det värsta som kan hända är ju att magen ballar ur och jag får gå tillbaka till jobbet. Men, kors i taket, det funkade hur bra som helst! Det blev till och med bättre!

Så min fundering är ju nu om det är så att löpning hjälper mot allt? För när jag börjar känna mig lite hängig mentalt – nåt som mest händer på hösten/vintern – så gör en löprunda att allt känns mycket bättre igen. När jag börjar känna mig förkyld kan en löprunda ta bort alla symptom (fast ibland kan det ju också bli värre) och det finns många sådana exempel.

Är det så? Har ni också upplevt detta fenomen? Vore intressant att läsa/höra i så fall!

4 responses to this post.

  1. Posted by Rob on 16 april 2010 at 12:19

    Känner igen det där om att förkylnings-symptom kan försvinna efter en löp-tur. Dock sjukt svårt att veta när man ska springa eller inte. Vart går gränsen?

    Svara

  2. Hej bror!
    Jag skickar en bloggutmärkelse till dig. Kolla min blogg och häng på om du vill.
    Hälsa familjen!
    /systra di

    Svara

  3. Jajemen, löpning botar både det ena och det andra. Utom ont i benen då 😦

    Svara

  4. Posted by faster Stinta on 17 april 2010 at 10:22

    Hej Johan!

    Trevligt med att mina båda brorsbarn bloggar. Det är roligt att följa er i era vardagsliv.

    Jag har nog upplevelser om att när man är nere och känner sig sjuk( inte med feber) så är det bra att göra något som man gillar.

    Jag kan känna mig hängig på morgonen men då tar jag och jobbar med bokföringen och då släpper allt. Jag är ju knäpp som älskar siffror.

    Kram
    faster Stinta

    Svara

Lämna en kommentar