Gula faran testlöpta

Imorse gick jag upp en timme före resten av familjen för att få springa lite på en i övrigt fullspäckad dag. 05:00 ringde klockan och 05:12 startade jag tidtagningen. På fötterna hade jag mina nya gula Karhu-skor.

Karhu Strong Ride

Karhu Strong Ride

Första intrycket var att de var helt ok. Blev varken positivt eller negativt överraskad. Det enda problemet jag hade egentligen var att skobanden hela tiden knöt upp sig. Men det löses ju lätt med en dubbelrosett. Tålådan (eller vad det nu heter, alltså utrymmet där man har tårna) kändes stor och bra, precis som jag vill ha det för att mina tår ska få röra sig lite som de vill och behöver.

Om Karhu är ett nytt favoritmärke vet jag inte. Men de kommer nog få nöta många fler mil under träning i alla fall.

Kommentera

