Gula faran eller gula blixten?

Nya grejer är väl alltid kul att få. Speciellt om man behöver dem, och speciellt om det är löpargrejer, och speciellt om det är löparskor. Jippi, idag kom det ett par Karhu Strong Ride till mig på nåt mystiskt sätt och se så gula och fina de är!

Karhu Strong Ride

Karhu Strong Ride

Att ”gult är fult” håller jag inte med om. I och för sig så har jag inga andra träningskläder som går i gult så det blir ju inte så färgmatchat men vad gör det om skorna är bra?

Är de bra då? Vet inte än. Har inte hunnit prova. Jag hoppas orka upp imorgon bitti före frukost och ge mig ut på ett pass för att se vad de går för. Hoppas såklart på rekordtider.

4 responses to this post.

  1. Spännande! 🙂

    Svara

  2. Nu blir jag orolig inför Göteborg Marathon… 🙂

    Svara

  3. Snygga! Är de lättviktare? Jag tilltalas av lite färg på löparskor som omväxling till den där trista blandningen av vitt, lite silver och lite rött eller blått som de flesta skotillverkare envisas med!!

    Karhu har ju ”återuppstått” och verkar ha lite lovande skor på gång!

    Själv väntar jag på ett postpaket innehållandes ett par nya Asics DS Trainer, dock i just ganska tråkiga färger, men sulan är snyggt limegul…

    Svara

  4. Posted by marathonjohan on 16 juni 2010 at 16:18

    @Andréa: Första utlåtande nu publicerat 🙂

    @Janne: Det ska du vara 🙂

    @Staffan: Nja, inte lättvikt. 318 gram i storlek US9 (enligt Löplabbets sida) är väl inte att klassa som lättvikt, men visst piggar den gula färgen upp lite. Och vad gäller färgmatchningen så är ju inte löpning direkt nåt man gör för att se snygg ut under tiden man tränar.

    Svara

Kommentera

