Redo för marathon

Redo för ärendelöpning

Idag sprang jag för sista gången före 2010 års upplaga av Stockholm Marathon. Det blev ett ärendelöpningspass där jag sprang från kontoret till IntersportBackaplan för att köpa Vitargo för kolhydratuppladdningen. Detta tillsammans med Resorb och lite mer mackor och/eller pasta, ris och potatis borde göra mig tillräckligt laddad kolhydratmässigt.

Mentalt och fysiskt är jag nog också redo! Jag är laddad till tusen och det kommer bli hur kul som helst. Visst, det kommer kännas i kroppen efter sådär 3 mil, det är jag ju medveten om, men jag har aldrig varit bättre tränad än nu vilket ger mig en boost mentalt. ”Västerbron är platt” kommer mantrat för året vara 🙂

Praktiskt är jag nog inte helt redo. Jag måste få till min packlista inför lördagen så att jag kan packa på fredag kväll då tåget från Göteborg central går redan 07. Det är så lätt att glömma nåt, nästan lika lätt som att ta med för mycket grejer. 🙂

Men jag är redo! Redo för personbästa på marathondistansen! Redo för en underbar upplevelse och en liten lätt utmaning.

Let’s run!

8 responses to this post.

  1. Härligt Johan! Du verkar vara laddad till tusen, och Västerbron kommer att kännas platt för dig!

    Svara

  2. Vad kul det låter! Det kommer gå skitbra för dig.

    Svara

  3. Stort lycka till om vi inte ”hörs” innan lopept!! Västerbron ÄR faktiskt rätt platt 🙂

    Svara

  4. Lycka till Johan!
    Har följt din blogg på senare tiden och du verkar perfekt laddad. Vi kanske syns i vimlet även om jag siktar på en tid runt 4:30.

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 03 juni 2010 at 09:31

    @Snorkkis: Det kommer gå hur bra som helst! Perset på 4:22 kommer ryka all världens väg 🙂

    @Anna: Det kommer det!

    @Andréa: Säger inte det där ordet på t… Men ändå… Västerbron är ju inget jämfört med Älvsborgsbron…

    @Christer: Säkert ses vi, det är ju bara 20000 andra löpare där 🙂 Kör hårt!

    Svara

  6. Härligt!! Lycka till imorn, jag är övertygad om att det kommer gå helt strålande bra!

    Svara

  7. 🙂
    Nål i en höstack…. hur svårt kan det va?
    Lycka till imorgon!

    Svara

  8. Lycka till imorgon!! Jag känner mig grymt bra förberedd ändå sitter jag här på jobbet idag och är grymt nervös! jag försöker tänka på att det bara är ett långpass jag ska ut på imorgon, herregud jag har ju sprungit 36km på träning i år i den farten jag vill hålla imorgon (4:35 min/km) och de sista 6km kan väl inte skrämma mig? 4:35-fart tar mig nämligen under måltiden 3:15!

    Lycka till!
    mvh
    Staffan

    Svara

Kommentera

