Sammanfattning av maj 2010

Maj månad var en bra månad. På många olika sätt och inte minst träningsmässigt.

Löpning
120,7 km på 10:28:57
14 pass med ett snitt på 8,7 km
Snittfart: 5:13 min/km

Cykling
74,1 km på 3:20:00
6 pass med ett snitt på 12,4 km
Snittfart: 22,23 km

Att Göteborgsvarvet gick dåligt har jag lagt bakom mig, för i jämförelse med andra gick det inte såå dåligt. Cykla till jobbet (via dagis) har jag kommit igång med så det gäller bara att hålla i det.

Nu ser jag framåt mot Stockholm Marathon på lördag som ska bli hur kul som helst. Det kommer bli mitt 4:e riktiga marathon men räknar man in ultralopp också så blir det mitt 5:e vilket gör att jag kan ansöka om Svenska Marathonsällskapets diplom för 5 fullbordade marathonlopp på söndag. Det blir nåt att hänga på väggen!

2 responses to this post.

  1. Och nu kommer loppet där jag hoppas att vi är nöjdare med både tider och känslor. Det ser ju ut som att vi slipper den där oliiiidliga värmen på lördag… (20 grader och sol säger SMHI)
    Det där diplomet har jag inte hört talas om? Klart man vill ha det! 🙂

    Svara

  2. Posted by marathonjohan on 01 juni 2010 at 11:07

    @Janne: Det är bara att gå med i Svenska marathonsällskapet och ansöka. Så får du tidningen Marathonlöparen också, en riktigt bra och nördig tidning för oss marathonfrälsta. Vädret hoppas jag blir som de säger. Inte gärna en Stockholm Marathon till i 30 graders hetta. Förra året slutade jag svettas vid ca 30 km för ”svetten vad slut” trots all dryck!

    Svara

Kommentera

