Göteborgsvarvet 2010

Det var varmt, det var trångt och 21,1 km långt och nästan alla jag pratade med sa att det var det värsta Varvet nånsin…

Jag klämde mig i mål på 1:54:41, vilket är 2 sekunder sämre än förra året.

Än så länge är jag missnöjd men det kanske lägger sig, vem vet… Imorgon hoppas jag kunna rapportera lite mer utförligt och t.o.m med bilder!

5 responses to this post.

  1. Ja det var sjukt varmt! Och trångt där jag sprang.. Tycker du gjorde en grym prestation även om du inte persade! Att persa på varvet är väl kanske inte det lättaste..

    Svara

  2. Posted by JOel on 23 maj 2010 at 12:29

    Stämmer det att det var 26 grader varmt så tycker jag att det var en helt godkänd prestation. Om det stämmer att 100-tals kollapsade så har nog värmen tagit många med förvåning. Det har ju trots allt inte varit så många träningsdagar som bjudit på det här solskenet…
    Skönt att du kom runt i alla fall.

    Svara

  3. Det går att vara nöjd med den tiden i trängseln och värmen som var… Pratade med ett gäng på hotellet som tänkt sig att springa på 1:40 – 1:45. Men de kom in på 1:51 och upp till 1:56 och de hade också hört flera som sagt samma sak. Det gick ju inte att springa ordentligt under hela loppet i stort sätt.

    Nu laddar vi om inför SM.

    Svara

  4. Du får värdesätta det här årets lopp högre än i fjol. Du kan nog räkna bort 5 minuter minst på din tid. Då kan du prova att jämföra din placering mot i fjol istället. Det tror jag gör att du kommer känna dig mer nöjd. 9013 blev det i år mot 14 435 i fjol…

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 24 maj 2010 at 09:46

    @Andréa: Persa på varvet är en bedrift i sig… Börjar nog känna mig nöjd nu ändå…

    @Joel: 64 till sjukhus varav 4 till intensiven hörde jag på radion idag. Så det var inte det lättaste varvet i mannaminne…

    @Janne: Ja, nu laddar vi om. SM är ju ändå en (annan) av höjdpunkterna, och lite mer manlig sträcka 🙂

    @Anders: Tack för tipset! Nu blev jag genast gladare!

    Svara

Kommentera

