Snart dags för Varvet

Igår läste jag på Facebook att linjen för GöteborgsVarvet hade börjat målas. Då vet man att det börjar dra ihop sig och visst, på lördag smäller det. Klockan 13:30 startar eliten och jag som startar i grupp 6 kommer starta strax innan vinnarna går i mål, d.v.s. klockan 14:24.

Laddar jag upp för loppet? Nja, det känns knappt så. Mina kollegor frågar mig då och då om jag har börjat pastaladda och sånt, men det har jag ju inte. Jag tänkte med start imorgon börja äta lite mer kolhydrater än vanligt och kanske klämma nån Resorb och nån Vitargo men mer än så blir det nog inte. Det är ju inte så fasligt långt så det ska nog ordna sig ändå 🙂 Det blir nog en mer gedigen uppladdning inför Stockholm Marathon om två veckor.

Mitt mål för GöteborgsVarvet 2010 är satt till 1:50. Visst klarade jag 1:48:38 i Kungsbacka för 3 veckor sedan men Varvet är betydligt svårare att springa snabbt på. Dels är det lite mer kuperat än i Kungsbacka (broarna, Avenyn och Övre Husargatan) men främst så beror det väl på trängseln i fältet. 1:50 så är jag nöjd alltså. Sprang på 1:54 förra året… Men visst hade det varit kul att komma ner mot 1:45 🙂

5 responses to this post.

  1. Är det så alltså? Att man inte kan räkna med någon supertid? Jag har ju bara halvmaran i Sthlm från i höstas att jämföra med, och den var platt som en motorväg. Men å andra sidan är jag ju hyfsat bättre tränad nu, så det borde bli en bättre tid. Jag siktar på 1.55, kan det vara rimligt mtp att jag sprang 2.01 i Sthlm? Jag gjorde ju seedningsloppet på 53…

    Jag håller hur som helst på att bli tokig av tävlingsnerver. Det är väl därför jag gör massa annat för att avleda uppmärksamheten, som orientering. 🙂

    Svara

  2. Jaa, kul med linjen! Nu är det snart dags 🙂

    Jag laddar inte heller. Det är ju ändå lite för mycket folk för att kunna springa precis som man vill, även om jag känner mig ganska ”rätt placerad” i min startgrupp.

    Svara

  3. Lycka till pa Varvet, Johan!! Det kommer att ga som en klackspark! Jag tror med den okade traningsmangden som du har lagt till, att det kommer att ga jattebra! Jag haller tummarna saklart och tanker pa dig tidigt pa sondag morgon (alltsa lordag eftermiddag i Sverige:-)) Hejaheja!!

    Svara

  4. Lycka till Johan. Tror nog inte att du ska räkna bort en bra tid. Fördelen med varvet är att det inte är så svårt att hitta en bra rygg.

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 21 maj 2010 at 10:01

    @therese: För mig har det varit svårt med supertider i alla fall, men det är väl tudelat. Precis som Anders skriver i sin kommentar så är det iofs ganska lätt att hitta nån att ta rygg på.
    Lycka till! 1:55 fixar du!

    @mialena: Det bästa är att ta det som en kul grej och göra sitt bästa. Det som händer händer…

    @Petra: Tackar för tumhållningen! Hoppas det funkar!

    @Anders: Du har nog rätt! Jag tar rygg och springer på som bara den…

    Svara

Kommentera

