Utforskar ny terräng

Idag tänkte jag att jag skulle testa en ny löprunda med utgångspunkt från jobbet på lunchen. Jag hade rundan ungefärligt uppritad i huvudet men allt kändes så himla bra så jag tog en liten extrasväng som blev lite längre än vad jag trodde.

Från jobbet sprang jag mot Gamlestaden och vidare mot Kortedala/Utby fast vände tillbaka mot stan i höjd med Sävenäs och vidare upp mot Redbergsplatsen och Olskroken för att sedan ta Friggagatan och Odinsgatan tillbaka till centralen och sedan tillbaka till jobbet.

Dagens runda

Landade på totalt 10,2 kmför mig ganska snabba 51:40.

Kul att se sig om och få lite nya intryck när man springer. Jag har sedan tidigare 3-4 olika rundor med utgångspunkt från jobbet men de är ändå ganska lika. Denna var liksom helt ny och det kändes kul! Ska sätta mig och planera fram fler rundor någon kväll när jag inte har nåt att göra.

3 responses to this post.

  1. Posted by Joel on 12 maj 2010 at 19:44

    Särskilt i stadsmiljö tycker jag att det är skönt att variera mina rundor. Det är ju faktiskt det som är riktigt bra med att springa i stan, mycket enkelt att fölänga/korta en runda efter dagsform.

    Svara

  2. Oh, då sprang du förbi hemma hos mig 🙂

    Svara

  3. Posted by marathonjohan on 17 maj 2010 at 12:56

    @Joel: Ja, visst är det enkelt att förändra rundan, men jag vet inte, avgaser, bilar, trafikljus… Tar nog hellre en runda i skogen om jag har möjlighet.

    @Andréa: Cool! Sprang nog förbi idag också då, om du inte hunnit flytta 🙂 Bjuder du på kaffe nästa gång?

    Svara

Kommentera

