Bike-commute

Idag har jag gjort nåt som hundratals, om inte tusentals, andra göteborgare och annat löst folk gör mer eller mindre varje dag. Jag har cyklat till jobbet! Det tillhör inte vanligheterna, av flera anledningar:

  • Det tar lite längre tid än att köra bil. Med tiden för dusch på jobbet inräknat så är det nog en tidsförlust på ca 10-12 minuter. 🙂
  • Det är oftast nåt som ska fixas på vägen hem från jobbet. Nåt som ska handlas eller skräp som ska till återvinningsstationen eller nåt sånt. Sånt som är bra att ha bilen till alltså.
  • Ibland regnar det 🙂 Inte för att jag är allergisk mot regn eller så, men det är ju trevligare att sitta i bilen och ha det varmt och gott och lyssna på bra musik när det regnar än att trampa runt och bli blöt. Speciellt när jag måste via dagis och lämna Lillkillen…

Men alla hinder till trots kom jag alltså ut idag och jag tog mig till jobbet i ganska god tid. Sen ska jag bara hem också 🙂 och då kanske det blir en liten omväg via Hornbach, för visst var det nåt som skulle handlas idag också…

Jag ska försöka göra det till en vana att cykla till jobbet åtminstone en dag i veckan. Springa har jag insett att jag nog inte kommer kunna göra, det blir lite för omständigt med dagislämning och ställa cykeln där och springa vidare o.s.v. Men cykla är roligt det också!

2 responses to this post.

  1. 10 minuter extra är ju helt okej! Har du räknat bort duschen hemma då också? Jag skulle gärna cykla varje dag men det tar typ 45 minuter längre än med bussen :/

    Svara

  2. Posted by marathonjohan on 12 maj 2010 at 08:42

    @mialena: Nja, jag har nog inte räknat bort duschen, för jag kommer inte iväg hemifrån tidigare för att jag inte duschar hemma eftersom Lillkillen inte kan lämnas hur tidigt som helst på dagis. Men du har nog rätt, 45 minuter längre än med bussen/bilen hade nog inte funkat.

    Svara

Kommentera

