Småskadad efter rekordloppet

Efter lördagens rekordfart på halvmaran tar jag det lite lugnt i början av den här veckan. Visst suger det i spring-tarmen efter ett löppass men jag vet av gammal erfarenhet att jag behöver ett par dagar efter ett lopp innan jag ger mig på löpningen igen.

Anledningarna till vilan är dels att jag måste landa mentalt efter loppet, dels att jag har en liten liten skadekänning i den främre trampdynan på högerfoten. Skulle tro att det är en nerv som hamnat lite i kläm, så det är nog egentligen ingen fara, men jag tar det säkra före det osäkra… Slutligen brukar mina ben helt enkelt behöva vila en stund efter en sådan urladdning som ett lopp på 21 km ändå är.

Istället för löpning står ett cykelpass på 15-20 km på agendan för onsdagsförmiddagen (om vädret tillåter). Lillkillen (som inte är så liten längre) är nästan alltid på ett cykelpass och det ger ju mig lite extra träning att ha med honom och hans dryga 16 kg på cykeln. Ska bara försöka komma ihåg att pumpa däcken redan idag…

Kommentera

