Virtuellt, vibrerande, snabbt och exakt

Magen har lugnat ner sig. Äntligen! Det var troligtvis magkatarr eller nåt liknande. Lite för mycket stress och lite för mycket kaffe och så, antar jag. Blir till att försöka leva lite bättre nu!

Igår fick jag i alla fall till ett träningspass på nästan 9 km som ett sista distanspass inför årets tävlingspremiär som sker imorgon i Kungsbackaloppet. Den nya klockan – Forerunner 310XT – satt såklart på armen och jag har ju utlovat en recension av den så här kommer den.

En grym träningskompis 🙂

Mitt omdöme kan snabbt sammanfattas till: Oj, vilken bra klocka!

  • Den är snabb på att synka med satelliterna. Min 305:a kunde ta allt mellan 40 sekunder och 5 minuter på sig. Hittills har 310:an fixat det på mindre än 15 sekunder.
  • Den är exakt. Vet inte varför men den verkar mäta betydligt bättre. Tidigare fick jag nästan alltid korrigera rundan i SportTracks, men 310:an mäter korrekt från början.
  • Den vibrerar. Man kan ju ställa in klockan på att varna baserat på tid, distans eller puls och 310:an har en vibrator som gör detta tillsammans med en varningssignal. Denna funktion kommer bli grym på sommarens tävlingar när 1000-tals löpares klockor piper samtidigt vid alla kilometerpasseringar.
  • Den är snyggare. Kort och gott…

Under gårdagens pass använde jag för första gången funktionen virtuell träningsparter och den gillade jag skarpt. I alla fall så länge som jag låg före min ”medtävlare” 🙂 Funktionen fanns på 305:an också men jag använde den aldrig av nån anledning!

Kort och gott! En riktigt bra klocka som är värd sina pengar!

6 responses to this post.

  1. BRA!=)

    Svara

  2. Det där med vibrator låter ju riktigt bra. Och att den hittar satelliterna snabbare är ju inte heller fel. Känner ibland att det är jobbigt att stå och vänta 5 min med 305:an, när man vill komma iväg på passet.

    Svara

  3. Posted by marathonjohan on 26 april 2010 at 10:59

    @Janne: ja, det är helt klart en bra investering med en 310:a. I alla fall tycker jag det!

    Svara

  4. Grattis, bra jobbat. 5 minuter på perset är bra, och året har precis börjat.

    Svara

  5. Posted by Zaba on 06 maj 2010 at 02:49

    MIn Garmin är min roligaste leksak, mycket bättre satelit upptag men jag har det fortfarande jobbigt bland alla förbaskade hus runt ikring mig. London är lite jobbigt på det sättet 😦

    Svara

  6. Posted by marathonjohan on 06 maj 2010 at 10:44

    @Zaba: Kan tänka mig att höga hus och trånga gator inte är optimalt. Själv ”slipper” jag springa i sådana miljöer 🙂

    Svara

Kommentera

