Bästa veckan på länge

I tisdags skrev jag att jag hade en bra start på veckan. Så var det och slutet blev inte sämre det.

Hann med ytterligare ett lunchpass på ene dryg mil i torsdags och idag blev det knappt 12 km i ett underbart Skatås. Slutsumman för veckan hamnade på 37 km löpning. Det var MYCKET länge sedan jag hade sådana veckototaler utan att ha sprungit en mara eller ett ultralopp i samma vecka.

Visst kändes det i benen att jag var/är ovan vid dessa träningsmängder. De senaste månaderna har jag legat på någonstans mellan 10 och 20 km i veckan. Men benen bar ändå ganska bra och tiden blev hygglig. Men om jag ska fixa en bra tid på Varvet och/eller på Stockholm Marathon måste jag försöka fortsätta att hålla träningsmängden på i alla fall mellan 30 och 40 km i veckan skulle jag tro.

Men nu ska jag inte hänga upp mig på det. En grym vecka lägger jag till handlingarna och tar det en vecka i taget framöver. Varje steg är viktigt och betalas med svett! 🙂

2 responses to this post.

  1. Bra fokus, ta vecka för vecka. Kul att du fick ihop mängd i veckan. Det är inte alltid så lätt att få ihop ellt med snoriga veckor och annat såsom familjeliv och jobb. Men jag tror det är bra att planera ettsteg i taget så blir maninte så jäkla insnöad när man drabbas av sjukdom eller annat som kommer emellan. Det är ju faktiskt ett tag kvar till både varvet och maran. Vi har gott om tid.

    Svara

  2. Kul att läsa att du kommit igång ordentligt med träningen efter dina bekymmer. Kämpa på!

    Svara

Kommentera

