Vårkänslor

Vaknade i morse och blev ganska snabbt lycklig. Hörde på radion att det skulle bli temperaturer kring 10 grader under dagen vilket passade alldeles utmärkt eftersom jag tänkt ge mig ut på en lunchlöpningsmil. Att hustrun skulle ge sig av till Hemsedal på skidresa med jobbet ända tills på söndag kändes såklart lite trist, men man kan inte få allt. Och jag och Lillkillen får ju lite egentid med varandra i alla fall.

Volvo Penta

Volvo Penta

Så jag gav mig iväg vid 11-tiden. Kämpade mig över Göta Älv bron och vidare längs Hjalmar Brantingsgatan ut till Volvo Pentas fabrik i Lundby. Vände där och sprang samma väg tillbaka. Totalt landade jag på 10,18 km på lugna 56 minuter.

Efter en svinkall vinter med många, men inte så långa, men stundtals långtråkiga pass på löpbandet på gymmet är det hur skönt som helst att äntligen springa ute igen.

Och bäst av allt är att det är bara torsdag men jag har redan kommit fram till att denna vecka är den bästa löpmässigt under hela året, ja till och med den bästa sedan början av oktober förra året! Med lite tur, och en del skicklighet, kan det kanske bli ett pass på söndag också 🙂

3 responses to this post.

  1. Du är på gång ordentligt igen, kul att se… Och du ligger helt klart före med vårträningen 🙂
    Här är det fortfarande vinterträning som gäller.

    Svara

  2. Grymt att du är på gång igen!! Vad blir det för lopp i år?

    Svara

  3. Posted by marathonjohan on 26 mars 2010 at 15:27

    @Janne: Vår, vår, vår! Snart är det sommar här nere!

    @Andréa: Lopp i år? Ja du, säkert är: Varvet och Stockholm Marathon. Sedan tillkommer förhoppningsvis: Kungsbackaloppet, Blodomloppet (farligt nära maran bara), Trollhättan 6H, Midnattsloppet, Landskrona Marathon och säkert ännu fler!

    Svara

Kommentera

