Bra start på veckan

Drygt 10 km ute igår och drygt 5 km fartlek på löpbandet på Sportlife idag. Kan veckan starta bättre träningsmässigt sett? Nej, jag tror inte det. Jag är på gång igen efter alla dagisbaciller som Lillkillen dragit hem och jag är redan uppe i drygt 70 km under mars vilket är ganska mycket för att vara mig. Det är dessutom en dryg vecka kvar av månaden så lite till borde jag kunna öka månadens löpmängd.

I och med att vädret blir bättre och bättre så börjar det också så smått bli dags för att börja cykla och/eller springa till jobbet. Mitt största problem med att transportträna är att jag lämnar Lillkillen på dagis varje morgon. Det innebär att jag inte kan springa med bara ryggsäck i alla fall. Men skam den som ger sig. Som jag ser det har jag ett par vettiga alternativ i alla fall.

  1. Springa med joggingvagn, ställa den på dagis och springa vidare
    Problemet med detta alternativ är att jag inte har någon vagn som lämpar sig för detta. De kostar en del och frågan är om det är värt det?
  2. Cykla till dagis och springa vidare till jobbet
    Ett fullt tänkbart alternativ. I dagsläget har jag barnstol på cykeln och den BÖR funka än (minns inte viktgränsen på den) men annars finns det ju cykelkärror som man kan ha på släp istället.
  3. Cykla helt enkelt
    Också möjlig lösning, även om den inte är riktigt lika rolig. Det är ju löpning jag brinner för, inte cykling, men cykling är kul det också.

Ja, ja, det går ju att fixa till det på nåt sätt, frågan är bara hur?!

2 responses to this post.

  1. Jag hade ng satsat på att cykla till dagis och springa därifrån. Man har nog mer nytta av en cyklekärra än en löparvagn. Å andra sidan an man kolla blocket efter billiga sen vet jag att biltema sålde sådana vagnar för ett bra tag sen ganska billigt.

    Svara

  2. […] av marathonjohan i Löpning. Kommentera I tisdags skrev jag att jag hade en bra start på veckan. Så var det och slutet blev inte sämre […]

    Svara

Kommentera

