Vasaloppet nästa?

Kraftprovet på skidor

Blir det Vasaloppet nästa år för mig kanske? Vem vet? Igår kom en av mina kollegor och sa:
”Vasaloppet nästa år, är du på eller?”
Vem är jag att säga nej i ett sånt läge?

Kraftprovet inom löpning är väl för de allra flesta marathon?! Check! Been there, done that. Flera gånger dessutom! Skidåkningens kraftprov – för vanliga motionärer i alla fall – borde väl vara Vasaloppet?! Någon som vill opponera sig? Och jag har ju faktiskt som ett långsiktigt mål att genomföra En Svensk Klassiker (eller åtminstone alla ingående grenar) och då måste jag ju göra Vasaloppet någon gång.

Som de strateger och IT-människor vi är – även om IT inte har nåt alls med detta att göra – så la vi snabbt upp en road-map:

  1. Mats (kollegan alltså) fixar rullskidor och stavar
  2. Vi tar en eller ett par testrundor tillsammans någon lunch på nån cykelbana eller i Skatås
  3. Vi tar beslut om anmälan ska skickas in

Tre action-punkter alltså. Lagom många för att hålla i huvet. Om anmälan blir verklighet kommer säkerligen löpträningen till hösten bli lite lidande till förmån för stakning medelst rullskidor men det må väl vara hänt.

Följ den spännande fortsättningen här på bloggen!

Men innan det är dags för detta kommer många sköna trevliga halvmaror, maror och ultralopp 🙂

6 responses to this post.

  1. Jajajajaaa!! Klart du ska åka! Du kommer inte att ångra dig. Vasaloppet är det bästa jag gjort i hela mitt liv. Så himla inspirerande, utmanande och roligt!

    Svara

  2. Vasaloppet låter så extremt jobbigt men är förmodligen skitkul. Klart du ska göra det. Och ja, du har världens bästa fru!

    Svara

  3. Klart du ska åka. Jag har åkt fem gånger och det är ett speciellt lopp kan jag säga. Men om du ska åka så MÅSTE du åka ett eller ett par seedningslopp innan så du slipper led 10. Annars blir det ingen särskilt trevlig upplevelse.

    Svara

  4. Ni kanske får sällskap av mig! Har ju stuga där uppe och funderingarna kanske kan omsättas till ”skidor på”
    Isf. ordnar jag med boende 🙂

    Svara

  5. Jaaa.. nån gång vore ju kul!!! 🙂

    Svara

  6. Klart att du ska köra Vasaloppet. Om intresset finns så kommer det snart upp info och en länk till en träningsgrupp inför Vasan på bland annat min blogg .http://asaehrnholm.blogg.se

    Svara

Kommentera

