Tröga ben…

Glad i hågen gav jag mig ut på ett träningspass på lunchen idag. Hade egentligen tänkt ge mig ut igår men glömde helt enkelt av det och när jag kom på det så var det lite för sent. Men idag blev det av… Efter bara ett par hundra meter kände jag att benen inte riktigt var på topp idag, de kändes lite stumma, eller tröga kanske är en mer korrekt benämning.

Dagens runda

Dagens runda

Skam den som ger sig tänkte jag och pinnade på i ett ändå hyfsat 5:30-tempo. För någon som jag, som främst satsar på längre distanser som marathon och ultra, är det ett helt ok tempo, i alla fall enligt mig.

Jag sprang vidare och efter ett par kilometer släppte det och jag ökade helt plötsligt tempot lite och allt flöt på kanonbra tills jag skulle springa över Göta Älv-bron. Alla som sprungit Varvet vet ju hur jobbig den j¤%#a bron är! 🙂

Nedför bron gick det dock bättre och avslutningen förbi Nils Ericssonsterminalen och tillbaka till jobbet flöt på bra!

Slutsumman hamnade också idag på ca 7,2 km!

Kommentera

