Det går bra nu…

Ok, jag sprang 6 km på löpbandet igår och det gick bra och kändes bra, men jag kände mig sugen på mer… Kollade väderprognosen för idag igår kväll och den sa 2 grader varmt och sol. Väskan packades snabbt med underställ, varm tröja och löparställ.

Efter några timmar på jobbet svidade jag om och gav mig av. Oj, vad det är skönt att komma ut i friska luften och springa på riktigt. Löpbandet har inget att sätta emot där, även om jag har insett att detta snurrande band är rätt bra att ha vid fartlek och intervallträning.

Slutligen stannade jag efter 7,2 km i ganska lagom tempo mycket nöjd och lite trött.

Nu är jag på gång…
GöteborgsVarvet och Stockholm Marathon – here I come…

4 responses to this post.

  1. Underbart att läsa Johan! Det är ju fr.o.m mars som räknas 😉

    Svara

  2. Hållar alla tummar och tår för att inga sjukdomar kommer i din väg mer! 🙂

    Svara

  3. Härligt! Nu ska allt ljusna, dessa lopp är helt klart två guldkorn i kalendern.
    Och visst är det skönt att få komma ut och springa igen…

    Svara

  4. Posted by marathonjohan on 10 mars 2010 at 10:17

    @Snorkkis: Visst är det så… Och i mars förra året sprang jag 2 km och det gick hyfsat ändå…

    @Andréa: Tackar jag för!

    @Janne: Varde ljus! Jo, det är ju främst dessa två lopp jag ser fram emot, i alla fall nu på våren/tidiga sommaren. Sedan kommer roliga lopp senare också!

    Svara

Kommentera

