På bättringsvägen

Halsfluss… Vad har jag egentligen gjort för att hela tiden drabbas av sjukdom efter sjukdom? Tur att jag inte skadar mig i alla fall, men jag får ju aldrig chansen…

Kåvepenin, gamle vän

Kåvepenin, gamle vän

Den här gången är det nästan helt säkert att Lillkillen dragit hem bacillerna från dagis och HELA familjen drabbades. Så nu äter/dricker vi alla Kåvepenin! Min räddare i nöden!

Inte för att jag är någon förespråkare av att knapra piller, men nu får vi alla i familjen bukt med bakterierna på en gång och sedan får vi slåss mot eventuella virus själva.

Som sagt, jag är på bättringsvägen, men som det snöar nu lär väl den vägen också behöva skottas 😉

2 responses to this post.

  1. Vilken skittrist start på året men du har ju de bästa månaderna framför dig nu. Hoppas detta är sista sjukdomssnurrn. Jag håller tummarna!!!

    Svara

  2. Hoppas du snart är tillbaka i fornstor form, och alla bacilusker är skickade till de sälla jaktmarkerna. Det är ett litet helsike med alla dessa dagisbakterier, men en bra grej är att efter ett tag så får man väldans starkt immunförsvar och har väldigt svårt för att bli sjuk. Hoppas ni kommer dit också.

    Svara

Kommentera

