7K och bubbeltips

Kände för att springa lite längre i morse… Vad är lite längre då? Jo, för mig hade det varit att klämma en mil för första gången på länge, så inte så farligt långt. Men, som vanligt höll jag på att skriva, så var tiden knapp och jag fick nöja mig med sju kilometrar i lagom snabba 5:17-fart.

Jag måste, måste, måste börja få till lite längre träningspass. Och jag måste försöka komma ut och springa också, trots snön, kylan och halkan. Om jag ska fixa ett nytt personbästa på marathon under året så är det uthålligheten som behöver optimeras i första hand!

SodaStream MyWater

Rubriken utlovade ett bubbeltips också, och det är ett ganska nyttigt bubbeltips också… I julklapp fick jag och hustrun en SodaStreamer. Vi dricker mycket läsk – främst lightvarianterna som är fullproppade med konstiga tillsatser – men i mitt arbete med att leva lite nyttigare så hittade jag en grym smaksättare till vanligt bubblat vatten.

Det är nåt som heter MyWater och är en helt naturligt smaktillsats. Jag har testat den till vänster som smakar citron och lime men den finns också med smak av citron och jordgubbar. Det är grymt! Dricker hellre det än Coca Cola faktiskt nu för tiden, och det vill inte säga lite det…

Try it! You’ll like it!

One response to this post.

  1. Måste absolut testa My-water smaken; vi brukar blanda bubblet med vanlig saft, men det är ju inte det nyttigaste.

    Bra tempo på passet hade du! Hoppas du snart kommer igång med långpassen också – och tror du inte att du har uthålligheten lagrad i kroppen?

    Svara

Kommentera

