1643:a

Efter att ha läst ett inlägg av MarathonMia var jag ju bara tvungen att kolla in mig själv i ultralöpningens världsstatistik för 2009…

HÄR HAR NI DET! Svart (och orange) på vitt…
Jag är den 1643:e bästa 6-timmarslöparen bland män under 2009.

Hur fräckt är inte det? OK, det är inte lika fräckt som att MarathonMia är den 90:e bästa tjejen på 12-timmars men ändå… Jag började springa för att tappa lite vikt och för att må bra för 4-5 år sedan och att bara ha klarat av ett ultralopp är bra nog, men att dessutom vara bland den 1643:e bästa i världen (statistiken omfattar 2164 personer) är riktigt bra gjort av mig!

Vad ska jag göra för att fira? Hmmm, kanske blir ett extra långt pass på löpbandet (eller kanske rent av utomhus) imorgon 🙂

8 responses to this post.

  1. Faktiskt riktigt häftigt, trodde det var i Sverige det gällde först men när du skrev hela världen då blev det ju en helt annan dimension.. Fira med en muffins, det hade jag gjort, och sedan sprungit en bit 🙂

    Svara

  2. Man får gratulera! 🙂

    Svara

  3. Posted by kortben on 26 januari 2010 at 22:24

    Underbar sida med massa härlig statistik, tack för den! Hälsningar från 325-an bland damer på 6H 😉

    Svara

  4. Kul för statistiknördar…själv blundar jag för hårdda fakta! 🙂
    Du har en award inne hos mig!

    Svara

  5. Klart att du ska fira! Blev det ett långt pass i partyhatt eller? 🙂

    Svara

  6. Inte illa, GRATTIS! Hoppas du fick till ett firande som heter duga!

    Svara

  7. Tar jobbet upp all din tid? Nu vill jag se ett inlägg snart…
    Hoppas att allt är bra!

    Svara

  8. Posted by marathonjohan on 01 februari 2010 at 10:48

    Tack för alla grattisar!!
    @Bloggerbootcamp: Hittar ingen award hos dig!

    @Janne: Nja, nästan. Har lite andra projekt också, men nu är ett nytt inlägg postat!

    Svara

Lämna en kommentar