Sammanfattning av 2009

Nu när det nästan har gått två veckor av 2010 är det väl hög tid att sammanfatta 2009 tränings- och tävlingsmässigt?! Det tycker i alla fall jag… Generellt har det varit en oerhört bra år löpningsmässigt. Jag började året riktigt knackigt med sjukdom på sjukdom och twar och lunginflammation och allt vad det var men det ordnade till sig och till slut kunde jag springa igen! Och inte bara springa lite grand… det blev t.o.m. två marathonlopp och ett ultramarathon. Precis så som planerna för året (tävlingsmässigt) såg ut.

Siffermässigt då? Jo såhär blev det:
Löpning: 756,95 km – 70h 41min 43 sek
Cykling: 170,51 km – 7h 45 min 13 sek
Styrka: 9h 49min 27sek
Övrigt: 3h 10min 44sek
Promenad: 69,36 km – 11h 47min 35 sek

Nöjd? Jo då, hade dock som mål att nå 80 mil löpning och riktigt dit nådde jag inte, men så var jag ju otroligt mycket sjuk i höstas.

Men jag måste säga att det allra, allra bästa med träningsåret 2009 var att jag började träningsblogga. Det har givit min träning ytterligare en dimension och jag har lärt känna många trevliga personer via denna kanal. Janne och Rosenblom har jag dessutom träffat i verkliga livet!

2009 är till ända och 2010 har börjat bra. Återkommer om någon/några dagar med nya mål och tankar om det nya året!

4 responses to this post.

  1. Ja, det blev väl ett ganska bra år för dig. Lycka till 2010. Du siktar på att persa på ultramarathon kan jag tänka..

    Svara

  2. Jag har ju inte läst din blogg speciellt länge, men det du skriver är vettigt, så fortsätt att blogga! 🙂 Lite oftare tycker jag. Om du har tid. :Önskar dig ett fortsatt fantastiskt 2010.

    MVH
    Therese

    Svara

  3. Ja. Kul att träffa bloggare IRL.

    Och apropå det. Hur var det, skulle du springa 6h i Skövde?

    Svara

  4. Posted by marathonjohan on 01 februari 2010 at 10:53

    @Anders: Jepp Tack!

    @Esroth: Ska försöka blogga mera! Tack!

    @rosenblom: Kanske, om jag känner mig bra och har hunnit träna tillräckligt 🙂

    Svara

Kommentera

