Skön halvtimme på löpbandet

Småregnig morgon betyder löpband! Nja, kanske inte riktigt alltid men idag gjorde det det i alla fall. Benen och kroppen har känts bra efter lördagens 12 km i Skatås så idag gav jag mig f-n på att springa 30 minuter på löpbandet på gymmet.

Jag vet inte riktigt varför men den halvtimmen kändes mycket längre än de 70 minuter jag var ute i lördags. Det är nåt med löpbandet, eller själva grejen att stå still när man springer, som känns ganska långtråkigt. Fast oerhört praktiskt…

Så jag kunde nöjd lägga till 5,48 km till träningsdagboken strax innan 9 i morse och det känns mycket skönt att vara på gång igen.

Självporträtt (i spegeln) efter fullbordad halvtimme

7 responses to this post.

  1. Gött med träning innan dagen börjar. Visst är det nasigt att 30 min på bandet känns längre än 70 min? Bra jobbat.

    Svara

  2. Löpband känns alltid som en evighet, det äääär faktiskt ganska trist 🙂
    Regnar det på er 😉 Här snöar det i massor (med Stockholmsmått ivf) snart 10cm.

    Svara

  3. Gött att du är igång igen!! 🙂

    Svara

  4. Hm. Jag tycker verkligen inte att löpband är så förbannat långtråkigt. Möjligen resultatet av att jag i övrigt lever ett tråkigt…?

    Svara

  5. Jag tycker löpband är jättetråkigt men det kanske går att ändra sig. Kanske skulle ge det en rejäl chans.

    Svara

  6. jag kör också löpband ibland och visst är det rätt långtråkigt, men det är attans så bekvämt att kunna komplettera med när annat ligger som hinder, snöstorm, ösregn eller så 🙂

    Svara

  7. Posted by marathonjohan on 17 december 2009 at 11:01

    @Anna: Visst är det skönt att ha träningen ”avklarad” redan på morgonen?!

    @Piratfarsan: Fast idag testade jag fartlek och då blev det lite roligare!

    @Andréa: JA!

    @rosenblom: 🙂 Smaken är som baken!

    @Anders: Har reviderat min åsikt till att ren distanslöpning på löpband är ganska tråkigt men om man försöker göra lite kvalitetsträning av det så blir det roligare.

    @jossan: Absolut! Håller med. Lite tråkigt men bekvämt!

    Svara

Kommentera

