Ett år äldre

Idag blev jag ett år äldre… Ja, eller egentligen blev jag ju bara en dag äldre men jag får helt enkelt erkänna och säga att jag är 31 år gammal nu om någon skulle fråga.

Det ser helt fel ut… Inte för att jag har någon åldersnoja eller någon begynnande 30-årskris men jag tycker bara att det ser fel ut. Men siffrorna talar sitt tydliga språk, jag är 31 år gammal och är rätt nöjd med mig själv!

I morse uppvaktades jag av hustrun och sonen som kom inspringandes i sovrummet och kravlade upp i sängen och skrek ”Hej, hej, pappa, grattis! Har den äran!” Dagen kunde knappast ha börjat bättre! Jag fick också lite födelsedagspresenter av dem; ett par varma tofflor eftersom jag alltid fryser om fötterna, Dan Browns senaste bok och en pannlampa för löpning. Grymma presenter som kommer väl till pass!

Efter att ha lämnat Lillkillen på dagis åkte jag till gymmet och hör och häpna, jag sprang 2,5 km på löpbandet! Wheyy, hurra, fantastico! Tror att det var närmare 3 veckor sedan senaste träningspasset så det kändes nästan lite ovant men det var skönt, ack så skönt att komma igång igen.

Ikväll blir det hembakad pizza (fullkornsbotten såklart) och lite firande när svärföräldrarna och svågern kommer förbi! Hoppas födelsedagen fortsätter i samma mycket trevliga anda som den börjat i!

11 responses to this post.

  1. Gratulerar. Till det nya året. Och till ett avverkat löppass. Hoppas kroppen klarar av det och att du är frisk även imorgon när du vaknar.

    Svara

  2. Grattis grattis!

    Svara

  3. Grattis, vid 30, 31 och 32 kändes det som att jag var i fas med min ålder, nu vid 34 börjar jag känna mig lite skröpplig 🙂

    Svara

  4. Man får gratulera – till både året och kilometrarna! 🙂

    Svara

  5. Grattis! Hoppas att dagen varit bra!

    Svara

  6. Posted by kortben on 08 december 2009 at 22:24

    Grattis! Livet börjar vid 40 – så vänta du bara 😉

    Svara

  7. Grattis! Hoppas din dag varit bra.

    Svara

  8. Stort grattis på födelsedagen!!

    Svara

  9. Då utbrister jag i ett fyrfaldigt leve till dig… Hurra, hurra, hurra , hurra!

    Och ha nu en bra födelsedag de sista 49 min. som är kvar av den. 😉
    Det var nära att jag missade din stora dag…

    Svara

  10. Grattis!! Vi fyller tydligen på samma dag! Själv passade jag på att bli 38 igår. En bra dag som innehåll både uppvaktning, sång och faktiskt också lite löpning!!

    Svara

  11. Hipp hipp hurra!! Stort grattis

    Svara

Kommentera

