När ska det ta slut?

Rhinovirus

Rhinovirus

Snuvig igen…

Näsan rinner, näsan är täppt, nässprayen flödar… När ska det ta slut? Det är väl nån form av virus – kanske snubben här till vänster. Vet inte om immunförsvaret blev lite taget av svininfluensavaccinationen så att jag drog på mig detta, men skälet till det är egentligen ointressant. Problemet är ändå där… Jag är snuvig IGEN…

Och själva snuvan kan jag klara. Visst är det trist att snyta sig hela tiden och behöva använda min nya kompis Otrivin Comp för att kunna andas genom näsan men det är ju träningsbortfallet som tär mest på mig. Är så sugen på att springa men blotta tanken på det får näsan att tåra sig…

Med risk för upprepning… När ska det ta slut?

2 responses to this post.

  1. Näe, nu får det banne mig vara nog! Testa att skriv ett öppet brev till bacillerna. jag har gjort det, o Andréa har gjort det. Fungerade ganska bra faktiskt…

    krya på dig!

    Svara

  2. Ja… När??

    Förra året var det penicillin i drygt fyrtio dagar… I år hittills bara en nyligen avslutad kur. Men frisk? Näe.

    Löpsugen? Som fan. Nu kryar vi på oss!

    Svara

Kommentera

