Vaccinerad

Igår åkte jag, hustrun och Lillkillen till vårdcentralen lite på vinst och förlust för att se om man kunde få en dos vaccin kanske. Och det kunde man. Vi behövde inte vänta mer än kanske 25-30 minuter så fick vi varsin spruta i armen (ja, Lillkillen hade ju redan fått, men jag och hustrun alltså).

Inte syns det mycket, men ändå...

De enda biverkningarna jag känt av är att jag varit lite trött under dagen och att det kändes lite lurigt i trakten kring mitt bäcken under sena eftermiddagen. Men annars ingenting, förutom en viss beröringsömhet precis vid sticket då.

Imorgon blir det någon form av träning, men vad det blir får vi se. Först ska här sovas!

3 responses to this post.

  1. Får väl se om du fått några andra känningar idag då, jag blev dålig först dagen efter ”sticket” Men det ar inte så farligt, lite feber och luddighet i skallen bara..

    Svara

  2. Så ni är vaccinerade allihop. Va bra. Hos oss är det bara en som är vaccinerad, Daniel. Jag ska dit imorgon. Jag har sagt att jag inte skulle göra det eftersom jag inte vet biverkningar och annat skit men jag har nog ångrat mig nu. Jag vill inte smitta Vilgot och jag vill inte bli sjuk och vara helt väck i två veckor.

    Svara

  3. Som en dam på badet sa här om dagen; Vi får väl se om 10 år om det var så klokt… (Hon hade tagit) Jag varken vågar eller vill chansa. Förstår inte heller varför jag SKA ta om jag ska vara ärlig…Det där om att man inte ska smitta andra är ju bara ett superlöjligt argument. Kan ju lika väl smitta med vilken förkylning som helst som kan vara minst lika ”farlig.” Men var och en får tack och lov göra som den vill! 🙂

    Svara

Kommentera

