Marastart i fara?

Jag har varit sjuk igen! Ska det aldrig ta slut?

I torsdags kväll kände jag att värken i muskler och leder kom tillbaka och det kändes som att jag hade lite feber så jag har tagit det lugnt hela helgen och ändå känt lite skrap i halsen och lite allmän trötthet.

Idag känns det lite bättre men helt återställd är jag inte och den här gången ska jag verkligen försöka ta det lugnt tills jag är 100% frisk. Jag vet ju hur jag hade det förra hösten och vintern, med återkommande förkylningar och sån skit som till slut resulterade i TWAR eller lunginflammation (därom tvistar de lärde). Det får inte inträffa igen.

Hade ju planerat att springa marathon i Bovallstrand den 12/12 men frågan är om jag kommer starta? Framtiden får väl utvisa detta när jag väl kommer igång med löpningen igen. Annars går det ett 6-timmars inomhus i Karlstad den 30 januari (preliminärt än så länge) och blir det inget i Bovallstrand så kanske det kan bli ett bra substitut. Då kan jag dessutom springa i kortbyxor och shorts, något jag inte tror funkar så bra i Bovallstrand 🙂

7 responses to this post.

  1. Jag skulle nog avstå med tanke på hur mycket förkylningar du haft på sista tiden. Det är iofs en månad kvar men det är ju ett rätt slitsamt lopp också.

    Svara

  2. Nä usch! nu får vi hoppas att bacillerna håller sig borta så du kan starta! Te med honung, glass, färskpressad juice (och MASSA godis bara för att det är synd om en) mm är mina tips. Och vila då såklart.

    det där loppet i karlsdad kanske kan vara ett sustitut för nike konventet som jag tvingas avstå från.. hm.. tål att tänkas på! 🙂

    Svara

  3. Nej men usch! Så himla orättvist att du aldrig får vara frisk. 😦 Men det är nog klokt att inte starta i Bovall ändå. Jag kommer förresten inte heller vara med, för just den helgen ska jag flytta till min nya lägenhet! Så jag ska spana efter nåt annat lopp på 18-21k som jag kan vara med på under vintern. 6-timmars tror jag blir lite väl mkt med tanke på att min egentliga satsning den här vintern är Vasaloppet…

    Nåväl, krya på dig!

    Svara

  4. Fy vad trist att vara sjuk igen!! Krya pa dig! Och angaende om du ska springa eller inte – det ar anda nastan en manad kvar (om jag forstatt det ratt), sa om du battrar pa dig snart sa KANSKE det skulle kunna funka. Annars ar det inte vart att chansa! Jag skulle nog saga ”spring inte!” – for att vara pa den sakra sidan.

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 17 november 2009 at 11:51

    Tack alla för kommentarerna! Det lutar nog ändå åt att jag avstår från loppet. Känns inte som att kroppen är riktigt redo för ett sådant lopp. Trist, men det kommer säkert ett nästa år igen!

    Svara

  6. Tycker du gör rätt som ställer in. Det finns viktigare saker här i livet. Krya på dig!

    Svara

  7. Tråkigt att du är sjuk nu igen… Men vad är det jag ser? Ett 6-timmars inomhus i Karlstad… Det måste jag in och kika på 🙂

    Krya på dig!

    Svara

Kommentera

