Fler e-boksformat

I ett tidigare inlägg skrev jag om att jag gjort e-böcker av Maratonmålet. Nu har jag lyckats göra två format till, nämligen ett för läsaren Microsoft Reader och ett för läsaren eReader. Jag fick en kommentar till förra inlägget i detta ämne från Joel om att han personligen föredrar att läsa ”riktiga” böcker och jag är benägen att hålla med. Jag tror aldrig att jag läst en hel bok som e-bok men jag kan också se fördelen med det. Att t.ex. ha en bok i sin telefon (om man nu har en Windows Mobile-telefon eller en iPhone t.ex.) som man kan läsa i lite då och då är ju ganska smidigt.

Så kolla in den här sidan om ni vill köpa boken som e-bok, och om någon känner till fler format för e-böcker så tar jag gärna emot den informationen så att jag kan göra sådana också.

Maratonmålet i eReader-format

Maratonmålet i eReader-format

Maratonmålet i Microsoft Reader-format

Maratonmålet i Microsoft Reader-format

3 responses to this post.

  1. Jag väntar på att du ska göra ljudbok av den så jag kan lyssna när jag springer 😉

    Svara

  2. Posted by marathonjohan on 10 november 2009 at 11:36

    @Andréa: Jag funderar faktiskt på det. Men det skulle ju ta ganska lång tid att läsa in hela boken och så men jag ska försöka få till det så småningom. Ska jag läsa in den på Hagfors-dialekt åt dig eller?

    Svara

  3. Det var ett inslag på TV häromdagen om de senaste lässkärmarna för e-böcker. Såg väldigt mycket bättre ut än de som kom för tio år sedan…fin upplösning och relativt tunna. Mobilen är på tok för liten i min värld. Det jag gillar med en ”riktig” bok är att man snabbt kan bläddra fram och se var nästa kapitel börjar och att man i handen kan ”känna” hur mycket man läst.

    Svara

Kommentera

