Toksjuk

Igår när jag åkte till jobbet mådde jag precis lika bra som vanligt, men under förmiddagen hände nåt… Jag började känna värk i kroppen och var lite tjock i halsen. Efter lunch blev det bara värre och strax innan 14 gav jag upp och åkte hem!

I går kväll hade jag 38,4 graders feber. Det är enormt högt för mig som har en låg normaltemperatur på ca 36 grader.

I morse hade jag 38 grader efter att ha varit vaken ca 2 minuter.

Toksjuk är vad jag är helt enkelt. Tokvilar är vad jag gör och jag hoppas jag blir frisk snart. Men att vara toksjuk är i alla fall bättre än att bara gå och smådra på nåt…

7 responses to this post.

  1. Stackare.. Att ha barn är nog inte så bra för träningen, man verkar ju bli sjuk hela tiden 🙂 (Fast de är väl bra för mycket annat kan jag tänka mig 🙂 )

    Hoppas du kryar på dig snabbt!!

    Svara

  2. Nej!! Jobbigt. Men som du säger, hellre toksjuk i ett par dar än småsjuk i två veckor. Krya på dig!

    Svara

  3. Posted by piratfarsan on 28 oktober 2009 at 19:51

    Inte grisflunsan eller? Krya på dig..

    Svara

  4. ÄR det svinet som tagit dig? Krya på dig!

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 28 oktober 2009 at 23:04

    @Andréa: Den här gången kan jag nog inte skylla på Lillkillen, han är ju helt frisk av nån anledning. Bara jag i hela familjen som är däckad. Men barn är en gudagåva på otroligt många sätt!

    @Therese: Tack!

    @Piratfarsan, @magdalena: Jag skulle nästan tro att en svininfluensa är ännu värre, så som det har haussats i media m.m. men kanske. Vem vet!?

    Svara

  6. Ja fy, gå och vänta på att nåt kanske möjligen ska bryta ut är inget vidare, bättre att få slut på eländet på en gång. Krya på dig! Glass är bra medicin!

    Svara

  7. Posted by marathonjohan on 05 november 2009 at 12:28

    @mialena: Glass är i alla fall gott! Och mår man bra mentalt så kanske man tillfrisknar fysiskt snabbare 🙂

    Svara

Kommentera

