Kickoff och genrep

Fredagen och lördagen ägnades åt en kickoff med jobbet. Vi åkte till Smögens Havsbad och konfererade med allt som hör till i form av möten, fika, kaffe och samtal. Mellan det att jobbet slutade på fredag eftermiddag och middagen skulle inmundigas lite senare på kvällen hanns i alla fall en knapp timmes spa:ande med i form av simning, bubbelpool:ande och bastubadning. Inte illa!

Innan middagen genomfördes en ölprovning under instruktioner av en av mina kollegor som är oerhört väl bevandrad i allt som har med öl att göra. Själv är jag mer för att bara dricka. Är inte direkt sådan att jag väljer ölsort baserat på APK (Alkohol Per Krona) utan dricker gärna gott öl, men struntar nog egentligen i att det har en smak av jord, eller en smak av det eller det… Drick och njut, är nog min filosofi!

Efter middagen satt vi kvar en stund och tjôtade och jag kom nog i säng strax efter midnatt och sov ganska gott fram till 06:50 när klockan ringde. Yrvaken drog jag på mig löparoverallen och skorna och tog med mig kameran ut och tog ett morgonpass som till slut blev knappa 6 kilometer. Bilderna blev väl sådär med en gammal kamera och i mörkret men något ska jag nog kunna dela med mig av.

Kickoff har jag ju gått igenom, men genrep då? Jo, Smögen ligger inte mer än nån mil från Bovallstrand där jag tänkte springa marathon om halvannan månad!

Mörkt när jag ger mig av från Smögens Havsbad

Mörkt när jag ger mig av från Smögens Havsbad

Det är hav där mellan husen, jag lovar :)

Det är hav där mellan husen, jag lovar 🙂

Löparsko på den bohuslänska graniten

Löparsko på den bohuslänska graniten

Sjöbodar och en båt

Sjöbodar och en båt

8 responses to this post.

  1. Härligt med morgonpass efter både bastu och ölprovning! Imponerad över att du öht kom ut 🙂

    Svara

  2. Ojojoj vad det ser kallt och morkt ut!! Fast man ser ju att det ar fint nar det ar ljust ute:) Valdigt typiskt svenskt!

    Svara

  3. Jag är också impad över att du kom ut. Det måste känts grymt skönt efteråt.

    Svara

  4. Ojoj, löpning i det där mörkret på en ö…det kunde ha slutat illa. Men du kanske höll dig på vägarna och överlät bergsspringningen till en annan dag och en annan tid på dygnet? 🙂 En av mina favoritgrejer att pyssla med på den bohuslänska graniten är ju annars barfotalöpning/hoppning mellan bergshällar. Fast det är förstås roligast på sommaren när man kan avsluta det hela med ett bad.

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 26 oktober 2009 at 14:44

    @mialena: Jag är nog också imponerad… Var lite tungt men skönt när jag väl var ute…

    @Petra: Ja, det var oerhört vackert. Ett hett tips som semestermål, helt klart!

    @Anna: Det var jätteskönt, både under och efter passet!

    @Therese: Jag höll mig på vägar och gränder så det var ingen fara! Graniten hittade jag bredvid vägen bara… Barfotalöpning/hoppning låter kul! Det ska jag testa nån gång nästa sommar!

    Svara

  6. Härligt med lite avkoppling hemifrån! APK – den var bra. Det var ju därför man drack Aurora tidigare ! ;o)

    Svara

  7. Bra att komma ut på pass med den uppladdningen. Jag tycker alltid det är svårare att ta sig ut när man är på resa; steget är liksom längre än om man bara springer hemifrån. Kul med lite bilder från passet också!

    Svara

  8. Posted by marathonjohan on 27 oktober 2009 at 11:34

    @magdalena: Visst är det skönt att kunna ”koncentrera sig på sig själv”. APK var nåt vi mätte hemma i värmland som unga. Eller FPK, fylla per krona…

    @Snorkkis: Själv tycker jag att det är lättare att ta sig ut när man är på resa, men det kanske beror på att jag helt slipper ta hand om familjen på morgonen. Annars är det en massa välling som ska göras och matas och frukost som ska ätas m.m. Sen är det alltid kul att se sig om på resa och det finns inget bättre sätt att utforska på än att springa runt lite planlöst!

    Svara

Kommentera

