Man är ju ingen pendlare direkt…

… men igår blev det i alla fall ytterligare en session med transportlöpning till och från jobbet.
6,77 km enkel resa två gånger alltså.

Hade först tänkt utöka den ena av vägarna så att det blev lite längre men det är det där med tid… Jag kom iväg lite senare än tänkt till jobbet och när jag skulle hem så var det lite bråttom att komma hem till resten av familjen så att Lillkillen fick sin kvällsmat i tid. Visst skulle hustrun och Lillkillen kunna äta tillsammans först och så åt jag när jag kom hem, men det är allt mycket trevligare att äta alla tre tillsammans.

Jag fick ju ändå ut 13,5 km löpning på att bara ta mig till och från jobbet och det tog inte mycket mer än dubbla tiden jämfört med när jag åker bil (fast då har jag räknat bort tiden som gick åt till duschning m.m.). Så jag har absolut ingen anledning att klaga 🙂

4 responses to this post.

  1. Löpning till/från jobbet är verkligen effektivt, jag sprang hem från jobbet igår med en kompis, 15 km skön löpning och tidigare i september blev det även några pass till jobbet på morgonen. Väldigt effektivt ur familjesynpunkt!

    Svara

  2. Posted by Anna on 24 oktober 2009 at 16:26

    13.5k är inte illa. Måste vara skönt att ha träningen avklarad när man kommer hem.

    Svara

  3. Låter helt klart som en bra transportlöpning. Att få komma hem och ha dagens pass avklarat är verkligen inte fel… Och en stärkande middag på det är ju grädde på moset… Eller vad ni nu åt? 🙂

    Svara

  4. Posted by marathonjohan on 26 oktober 2009 at 14:41

    @Staffan: Javisst är det effektivt. Funderade på om man kan kombinera cykling och löpning kanske. Cykla till jobbet på onsdag och springa hem. Springa till jobbet på fredag och cykla hem. Övriga dagar måste jag köra bil pga dagislämning/hämtning…

    @Anna: Ja, det är grymt bra! Fast jag brukar ha träningen avklarad eftersom jag oftast lunchlöper!

    @Janne: Mmmm, middag! Blev säkert rostad macka och te eller nåt! Det brukar det bli…

    Svara

Kommentera

