Kära tomten…

Det börjar närma sig slutet av oktober och eftersom de flesta i min familj och släkt (d.v.s. tomtarna) brukar vilja vara ute i ganska god tid med inköp av födelsedagspresenter – jag fyller år i början av december – och julklappar så har jag i alla fall börjat fila lite på min önskelista.

Tomten läser min önskelista

Tomten läser min önskelista

Det är lite annorlunda att skriva önskelista nu jämfört med när man var liten. På nåt sätt känns det som att det spelar mycket mindre roll vad man får nu än då. Det viktiga är att man får tillbringa dessa dagar – både födelsedag och julafton – med familjen och så länge alla mår bra, har det trevligt och är tillsammans så är jag nöjd.

Men självklart är det kul att få paket och presenter, det ska jag absolut inte sticka under stol med.

Vad önskar sig då en MarathonJohan? Ja, det är en sak som är ganska uppenbar när jag ser vad jag har skrivit upp på min lista… Det mesta handlar om löpning och/eller träning…

Bland annat finns där önskningar om startplatser till fräcka marathonlopp som New York, London, Paris m.m. Böcker om löpning är alltid kul att läsa. Presentkort på sportbutiker, för inte vågar man låta nån annan handla sådana viktiga saker?! För att bara nämna några grejer.

Hur ser era önskelistor ut? Är de som min, att det nästan bara är träningsrelaterade önskningar, eller är de mer spridda?

6 responses to this post.

  1. Om maken ska köpa något till mig är det bäst att det är löprelaterat, för det kan han.
    Allt annat ska han hålla sig i från. Vilket han numera göra. Minns att han köpte mig gummistövlar för ett par år sedan… Inte kul. Hade varit ok om det hade varit ett par svarta Hunter, men tråkgröna gummistövlar, nej tacka vet jag det löprelaterade;)

    Svara

  2. Hoppas att tomten har många ex av Marathonmålet i sin säck i år! (för de som inte redan har ett ex)!

    Jag önskar mig också löprelaterade grejer. Misstänker starkt att jag kommer att få en startplats till Stockholm marathon (i alla fall fick jag ett mail som verkade misstänkt), och maken kommer även han att få en startplats till maran.

    Kul att läsa om din ärendelöpning nedan också!

    Svara

  3. Jo det blir ju mest tränignsrelaterade saker på önskelistan! 🙂 Plus kanske sånna där lite halvdyra saker som man inte vill lägga pengar på annars (iaf inte jag) som parfymer, hushållsgrejejer och sånt 🙂

    Svara

  4. Finns den där skäggiga gubben, så önskar jag också paket med träningsrelaterat innehåll…

    Nej, jag bara skojade! Självklart så önskar jag mig fred på jorden och att alla är snälla mot varandra.
    Hoppas att tomten läser din blogg!

    Då kanske jag kan få något i år… 😉

    Svara

  5. jag fyller nära julafton så min födelsedag har alltid hamnat lite i skymundan. Det har nog gjort att jag inte bryr mig om min födelsedag så mycket alls – och jag är inte deppad för det.
    Men ett schysst restaurangbesök är aldrig fel på födelsedagen… =)

    Svara

  6. Posted by marathonjohan on 26 oktober 2009 at 14:39

    @Lena: Ja, det kan lätt bli fel om man i all välmening köper en dammsugare eller en stekpanna till sin käresta i julklapp…

    @Snorkkis: Startplatser är ju aldrig fel!

    @Andréa: Jo, det är klart. Sånt som parfym är ju aldrig fel att få heller.

    @Janne: Fred på jorden… check…

    @maria: Vilken tur att du inte är deppig pga din födelsedags placering. Man kan ju liksom inte göra så mycket åt den… Äta bör man ju så varför inte ett restaurangbesök?!

    Svara

Kommentera

