Nästa mål?

Så här post-marathon känns det som vanligt lite tomt. Målet jag jobbat mot under ett antal veckor, eller kanske till och med månader, är uppnått. Vad ska jag göra härnäst? Visst kommer det ett GöteborgsVarv i maj, troligtvis ett Stockholm Marathon i juni och kanske något eller några millopp under våren, men det är sååå långt dit…

Hade ett tag funderingar på att hänga med AndréaFinalloppet den 31/10 men det funkar inte riktigt i planeringen tyvärr. Och sen är det väl lite väl kort, eller 🙂

Bovallstrand (bild lånad från bovallstrand.nu)

Bovallstrand (bild lånad från bovallstrand.nu)

I entrén till Friidrottens hus när det var nummerlappsutdelning till Göteborg Marathon i lördags stod det en man och delade ut flygblad om Luciamarathon i Bovallstrand. Bilden ovan är en bild av just Bovallstrand i sommarskrud. Det är ett litet samhälle i norra Bohuslän som säkert gör sig allra bäst på sommaren men det är lockande att springa maran där just för att ha ett lite närmare mål att jobba mot.

Information om Luciamarathon finns här för den som är intresserad. Det är en bana på drygt 5 km som ska springas 8 gånger (eller fyra om man vill springa halvan, eller två om man vill springa kvarten). Loppet går den 12/12-2009!

Jag hoppas att jag får med mig hustruns bästa kompis som härstammar från de trakterna på loppet men annars får jag väl springa det själv. Inget är bestämt men det vore kul.

För övrigt har jag i alla fall kommit igång med träningen efter lördagens mara. Ett kortare simpass i morse fick vara en mjuk återstart som jag hoppas kommer följas upp av lunchlöpning imorgon eller på fredag.

14 responses to this post.

  1. Hur känns det i kroppen ett par dagar efter loppet?

    Kul med ett lopp så snart igen men åtta varv på samma bana vet jag inte om det lockar. Känns lite enformigt. Det blir som Växjö marathon med 40000 varv runt samma sjö.

    Svara

  2. Åh, det låter roligt! Skulle jag också kunna tänka mig att springa. Bovallstrand är fint även på vintern. Kargt och vackert.

    Svara

  3. Posted by marathonjohan on 14 oktober 2009 at 12:14

    @Joel: Jo, det känns faktiskt oförskämt bra i kroppen. Var lite stel i höftböjarna och hade lite ont i vaderna men det släppte under gårdagen. Tänkte kanske skriva nåt om återhämtning efter marathon i ett kommande inlägg…

    @Therese: Åh vad bra att det är fint även på vintern! Hänger du på då?

    Svara

  4. Funderar också på det loppet. Jag gillar varvbana. Åtminstone tror jag det, har inte sprungit någon. Men det blir betydligt lättare att få med sig tjejen som stöd om hon får se mig fler än en gång.

    Antingen marathondebut eller fortsatt rekordjakt på halva distansen.

    Svara

  5. Såklart du ska tävla mer om det är det du känner för!

    För egen del så har motivationen för att tävla minskat nu i kylan, hade en planerad halvmara till helgen där jag nu inte startar p g a brist på tid, form (förkyld) och motivation. Jag tycker alltid att träning efter en tävling brukar vara lustfyllt i och med att tävling ger en formtopp så mitt tips är annars bara att njuta av härlig höstlöpning nu ett tag framöver.

    Svara

  6. Det är alltid knepigt det där med att hitta nya lopp efter det loppet man satt upp som mål. Men kör på, än behöver inte säsongen vara över.

    Svara

  7. Posted by marathonjohan on 14 oktober 2009 at 14:46

    @rosenblom: Jo, det är ju roligare för familjen helt klart. Sprang 6H i trollhättan på varvbana (ca 1 km/varv) och det funkade bra. Här är det ju lite längre varv dock. Hoppas du hänger med så kanske vi ses där!

    @Staffan: Jo, kylan dämpar ju löpsuget lite generellt tycker jag men när man väl kommer ut är det underbart ändå! Hoppas du kryar på dig!

    @Anna: Säsongen behöver väl nästan aldrig ta slut. Små obskyra lopp finns det ju lite varstans om man bara letar. 🙂

    Svara

  8. Märkligt att man genast börjar leta nya lopp innan träningsvärken ens gett med sig 🙂

    Din bok finns på Nyköpings Stadsbibliotek förresten, och utlånad är den också!

    Svara

  9. Verkar som om maran gav extra kick då du redan planerar nya grejer! Luciamarathon verkar hur mysigt som helst – du kanske kan springa som stjärngosse?

    Svara

  10. Posted by marathonjohan on 15 oktober 2009 at 08:43

    @mialena: Jo, men det är ju nåt visst med att springa lopp! Och kul att boken finns på biblioteket! Det verkar dock bara vara just Nyköpings bibliotek som har den! Är det kanske du som lånat den?

    @Snorkkis: Visst fick jag en kick att att persa! Vet inte hur aerodynamisk en stjärngossestrut är, men det brukar ju finnas tomtar i ett luciatåg också!

    Svara

  11. Jo, det är nog jag som är skyldig till det, jag tipsade dem. Trodde nog inte att de skulle köpa in den, men man kan ju testa tänkte jag. Sen när jag såg den på hyllan kunde jag ju inte låta bli att låna hem den på en gång. Attans, jag hade annars beställt den som julklapp, men det blev ju ett sålt ex i vilket fall som helst 🙂
    Jag läste den i en enda sittning förresten, förutom de tre kapitlen jag redan läst förstås. Nog för att jag läser snabbt men det händer inte ofta!

    Svara

  12. ja, kan hända hänger jag på till bovall! men det blir nog ingen mara för mig isf, men kanske en kvart eller en halva. jag ska tänka på saken, och reka lite med mina vänner i trakterna om de kan tänka sig att vara hejaklack. 🙂

    Svara

  13. Posted by marathonjohan on 17 oktober 2009 at 09:08

    @mialena: Då får man tacka! Ett sålt ex är ju ett sålt ex… Fast det är ju på ett sätt roligare att många läser den än att många köper den. Pengarna bryr jag mig inte så mycket om, för det handlar inte om många ören per bok, men att många läser och sedan kommer med kommentarer och synpunkter, det värmer. Du får gärna recencera boken här: https://marathonjohan.wordpress.com/maratonmalet/maratonmalet-kommentarer-och-recensioner/

    @Therese: Kul! Kvarten och Halvan är säkert också roliga! 🙂 Hoppas det blir av, min familj säger att de hänger med och hejjar i alla fall!

    Svara

  14. Jodå, jag filar på en recension! 🙂

    Svara

Kommentera

