Imorgon är det dags

Om mindre än ett dygn ljuder startskottet för Göteborg Marathon äntligen! Oj, vad det ska bli kul. Om jag tycker det är kul hela vägen får morgondagen utvisa.

MP3-spelaren är laddad, jag är laddad, väskan ska packas ikväll då även ett fotbad ska avnjutas och fötterna ska filas.

Vädret ser ut att bli bättre än det förutspåddes i tisdags. Nedan visas prognosen som den ser ut nu (fredag lunch). Starten kommer gå i ca 8-gradig värme och sedan blir det lite drygt 11 mitt på dagen. Regnfritt! Nu hoppas jag att denna prognos stämmer!

Prognos för 10/10 2009 från yr.no

Prognos för 10/10 2009 från yr.no

Håll tummarna för mig imorgon! Alla tummar och tår du har råd att hålla! Efter målgång kommer jag att twittra resultatet så ni kan antingen följa mig på twitter eller kolla till höger här på bloggen i rutan märkt ”Twitter” för snabbt resultat. Hoppas orka/kunna skriva nåt om loppet lördag kväll eller under söndagen!

Nu kör vi (eller i alla fall jag)!

11 responses to this post.

  1. Spännande! Håller tummarna för att det ska gå bra för dig!

    Svara

  2. Men du twittrar väl under loppet? Jag behöver veta hur det går var 5:e km annars blir jag nervös. Det fixar du va? 🙂

    Svara

  3. Lycka till från mig också, ser ju ut att bli kanonförutsättningar!! Hoppas inte heller det blir för blåsigt. Har du någon sluttid du siktat in dig på?

    Svara

  4. Posted by marathonjohan on 09 oktober 2009 at 14:34

    @Masse: Det gör jag också! 🙂

    @Anders: Funderade på att springa med telefonen men jag skiter i det och koncentrerar mig på löpningen istället. Sån realtidsrapportering passar kanske bättre på ultralopp?!

    @Staffan: Har som mål att gå under 6 min/km vilket blir 4:13:10 så så får det bli!

    Svara

  5. Stort lycka till! Håller tummarna allt jag kan!

    Svara

  6. Stort lycka till nu!! Jag jobbar och kan tyvärr inte komma och kolla..

    Svara

  7. Håller båda tummar och tår! Lycka till!

    Svara

  8. Lycka till!
    Jag ska tänka på värmen som är nere i Götet när jag (förhoppningsvis (finns viss förkylningskänning)) startar på Umemaran imorgon. Här lovas sol och max 4 grader.

    Svara

  9. LYCKA TILL!! Bäst jag skriker lite så du hör, eftersom jag är sent ute.
    Bra att ha ett tempo utstakat, jag tror att det kommer att gå kanonbra.

    Signerar du böcker efter loppet?!
    /Joel

    Svara

  10. Gratulerar till perset!

    Svara

  11. Posted by marathonjohan on 12 oktober 2009 at 10:06

    @Snorkkis, @Andréa, @mialena: Tack

    @Lisette: Kan knappt föreställa mig hur kallt det måste vara i Umeå nu…

    @Joel: 🙂 Nä, ingen boksignering… Men det hade kanske varit nåt!

    @Anders: Tack!

    Svara

Kommentera

