Det är la änna lite nervöst

Nu börjar det närma sig… Bara imorgon kvar och sedan smäller det. Göteborg Marathon!

Jag börjar känna en liten nervositet i kroppen. Inte en dålig nervositet utan en bra sådan. Det är så det ska vara. Den dagen jag ställer mig på startlinjen på ett marathonlopp utan att vara det minsta nervös är det kanske dags att verkligen gå över till ultra. Det SKA vara lite nervöst, det är då man presterar bäst!

Laddningen från igår – då jag åt massor av pizza – fortsätter, men nu kanske lite mer traditionsenligt. Dagen erbjöd ett pastalass med wienerkorv och till detta dracks det vatten och ett glas Resorb. Som mellanmål nu på eftermiddagen har det slunkit ner frukt och en påse Vitargo Carboloader. Ytterligare en Carboloader ska ner imorgon och på förmiddagen på lördag går jag över till Vitargo +Electrolyte för att få i mig lite magnesium och andra bra grejer.

Laddad? Vadå? Jag? JEPP!

3 responses to this post.

  1. Posted by kortben on 08 oktober 2009 at 19:32

    Lycka till på lördag! jag är lite avundsjuk – skulle gärna varit med själv – men får låta knät vila.
    Om det bjuds på vackert väder har jag tänkt att ta mig dit en sväng och heja på er tappra löpare!
    Du verkar ha tänkt på allt och är laddad in i minsta cell, kanske rekordtid på gång?!

    Svara

  2. Kört hårt i morgon och tänk på hur gott ölen med Janne smakar efter loppet…

    Svara

  3. Ja, nu är det inte långt kvar… Startar resan ner vid 14-tiden.

    Svara

Kommentera

