Göteborg Marathon – 4 dagar kvar

Snart smäller det! Snart står jag på startlinjen i 2009 års upplaga av Göteborg Marathon. Jag ser verkligen fram emot detta. Det finns dock två små mörka moln på marathonhimlen…

Det första molnet är sjukdomsläget. I och för sig verkar hela familjen friska nu, men detta kan ju svänga snabbt i tider som dessa med dagisbaciller, svininfluensa m.m. Håller tummarna för att jag ska vakna på lördag morgon och känna mig kanon!

Det andra molnet är vädret. Kollade nyss helgprognosen på yr.no och det kommer sannolikt börja regna någon gång under loppets gång. Inte hela världen i och för sig men det vore ju trevligt med bra väder! Hoppas prognosen är felaktig 🙂

MP3-spelaren ska fyllas

MP3-spelaren ska fyllas

Håller lite smått på att leta fram musik som passar för tillfället att ladda MP3-spelaren med. Kände här om dagen ett riktigt sug för gamla rockklassiker så nåt åt det hållet får det bli. Ungefär som ovanstående skiva, fast den har jag ju inte, så jag får nog försöka plocka ihop nåt själv.

Uppladdningen har knappt börjat ännu. Imorgon kommer jag antagligen göra sista träningspasset innan loppet, ett kort pass på 4-5 km bara för att röra på benen, och samtidigt kommer Vitargoladdningen påbörjas. Annars är det lite mental träning som ska till, visualisera målet samtidigt som jag kollar på klockan på armen och ser att jag kommer klara mitt mål. Redan nu börja övertala mig själv om att när benen stumnar är det bara mentalt… Och så vidare!

Jag kan springa marathon, jag är inte rädd… jag kan springa marathon, jag är inte rädd…

8 responses to this post.

  1. Regn vid två…? Skönt att man bara springer halvmaran då…

    Skönt med gamla rockklassiker. Jag har en massa gamla Europe-låtar i min Ipod nu. Funkar fint. Men på tävling kör jag utan musik.

    Svara

  2. Det kommer nog bli jättebra alltihop ska du se! 🙂 Blir inget för mig iår, men kanske nästa. Dels jobbar jag, dels har jag lite pengar, dels verkar banan sjukt tråkigt (förlåt, vet att du tyckte den var bra) och dels vill jag försöka göra en bättre tid än förra året på finalloppet. Blir det nåt sånt för dig?

    Svara

  3. Själv har jag en lättare släng av feber och förkylning så här dagarna innan…
    Det kommer att gå bra på lördag, regnet kommer att vara ett skönt inslag bara 🙂

    Ska bli kul att komma ner och testa maran i Göteborg! Åker ner med bil på fredag, tror att jag är där vid 20-tiden någonting.

    Du kan springa marathon! Och det finns svenskt kaffe efteråt! 😉

    Svara

  4. Tror det kan vara bra med lite orosmoment, så blir det hela lite avdramatiserat, och själva löpningen och formen som man ju i allmänhet sten-fokuserar på, kommer att vara på topp.

    Svara

  5. Vad kul! Skriv det mantrat på armen – istället för mellantidsarmband liksom. Låter annars alldeles lagom panikslaget, det kommer gå bra!

    Förresten – skicka hem familjen till mormor…? 😉

    Svara

  6. Visualisera nu hur allting kommer bli perfekt istället för att oroa dig för förkylningar och skitväder, funderar du för mkt på det blir du säkert sjuk och vädret blir hagel och drivis..

    Angående den där skivan, vilken underbar blandning av artister, men hur f**n hamnade Kent i den samlingen?

    Svara

  7. Sjukdomar oroar man väl alltid sig för inför stora lopp. 10 grader är perfekt löpväder enligt mig. Det här kommer gå bra.

    Svara

  8. Posted by marathonjohan on 09 oktober 2009 at 08:19

    @rosenblom: Nu ser det ut att bli bättre väder! Bra!

    @Andréa: Synd att det inte blir nåt lopp! Men du kanske kommer och hejar? 🙂 Finalloppet är fortfarande osäkert men det vore kul!

    @janne: Känner nåt i näsan nu men det är bara att tuta och köra! Kaffe, mums!

    @Snorkkis: Absolut bra med lite sånt, nu kör vi!

    @mialena: Ja, att skicka till mormor är ju en idé, fast det är ju tråkigt för mig dock! Mantrat står på insidan ögonlocken istället!

    @Piratfarsan: Ja, hur kom Kent med där? Det är en mycket bra fråga!

    @Anders: 10 grader är ypperligt. Kanske kallt om händerna i början men man blir ju snart varm!

    Svara

Kommentera

