Sammanfattning av september

Ytterligare en månad går mot sitt slut och vad kan man säga om september 2009 då?

  • Jag har varit sjuk en del (som vanligt 😦 )
  • Om jag inte varit sjuk har jag ändå inte känt mig helt 100…
  • Jag har kommit igång med transportlöpning

Lite bra och lite dåligt alltså…

I rena siffror så ser det inte så bra ut:

  • 64 km löpning på 5h38min
  • 35min annan träning (crosstrainer och stegmaskin)

That’s it!

Hade gärna sett att jag kommit över 100 km under månaden med tanke på att det är Göteborg Marathon om mindre än två veckor  men nu är det som det är och har varit som det har varit. Förhoppningsvis är sjukdomsperioden på väg mot sitt slut för alla i familjen så att marastarten inte ligger i farozonen och så att oktober kan bli en höjdarmånad!

5 responses to this post.

  1. Jobbigt och tråkigt att du varit så mycket sjuk! Har du några teorier om varför det är så?

    (Du kanske äter lite för dåligt och behöver anlita mig? 😉 )

    Håller alla tummar för att du får en frisk oktobermånad!

    Svara

  2. Posted by marathonjohan on 30 september 2009 at 14:32

    @Andréa: Teorier? Nja, Lillkillen har börjat på dagis och varit hemma mycket med svag feber och försämrat allmäntillstånd så jag misstänker att det är samma virus/bakterie som han har som jag har. Det är väl bara så att mitt immunförsvar klarar av ”skiten” lite bättre än hans. Skulle tro att det beror på det, men man kanske skulle anlita dig ändå? Vad kan du hjälpa till med?

    Svara

  3. Visst är det tråkigt att vara sjuk men så är det ju – du har ju gjort helt rätt i att inte träna då!! Dessutom samlar du ju kraft nu inför nästa lopp.

    Och apropå ditt förra inlägg – själv känns det som jag alltid tappar fart!! Lyckas aldrig med några intervaller eller dylika kvalitetspass. Men IBLAND funkar det jättebra…

    Svara

  4. Sjukdom kan man ju inte göra så mycket åt, trist värre men nu är ju första dagistiden över. Oktober har alla förutsättningar att bli himla mycket bättre! 🙂

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 05 oktober 2009 at 11:09

    @Petra: Det är nog det att vi startar för snabbt då kanske. Men det är svårt att hålla igen i starten när man känner sig pigg!

    @mialena: Oktober SKA bli bra!

    Svara

Kommentera

