Transportlöpning

Jag skulle vilja säga att jag är en run-commuter, precis som Snorkfröken. Det är jag inte. Commute betyder ju pendla på engelska och bara för att jag idag sprang till jobbet betyder det inte att jag är en löpande pendlare…

MEN, jag är en bit på väg! Jag har tagit första steget mot att bli en part-time run-commuter i alla fall!

Jag har följt Snorkfrökens skola om transportlöpning men då mitt liv är lite annorlunda mot hennes, mest med tanke på att jag har en liten Lillkille på 1,5 år som kräver sin uppmärksamhet på morgonen, fick jag göra en del ändringar. Morgonen såg i alla fall ut såhär, och det funkade för mig!

  • Vaknade 05:55, drog mig till 06:00 när Lillkillen vaknade
  • Hämtade in honom till vår säng och jag, Lillkillen och hustrun låg och morgonmyste drygt 10 minuter
  • Gick upp och gjorde välling till Lillkillen och matade honom
  • Åt frukost i lugn och ro (yoghurt, mackor, juice)
  • Plockade lite, borstade tänderna, packade ryggsäcken
  • Tog farväl av familjen (hustrun är hemma på fredagar)
  • Gav mig av 07:28
  • Framme; 7 km och 36 minuter senare
  • Dusch, stretching och Isostar recovery bar

Ett underbart sätt att starta dagen!

Visst finns det utrymme för optimeringar. Frullen behöver inte ta så lång tid som den gjorde. Jag var inte helt säker på vad jag skulle ha med mig så packningen tog kanske onödigt lång tid. O.s.v.

Och ÄNTLIGEN fick jag använda ryggsäcken som jag fick i födelsedagspresent för nästan ett år sedan av hustrun. Hade tänkt springa mycket till jobbet i vintras men eftersom jag drog på mig sjukdom efter sjukdom och till slut fick lunginflammation blev det inget av det. Men min 25-liters Salomon X-WING fungerade tokbra som löparrygga!

3 responses to this post.

  1. Om man inte testar vet man ju inte var man kan kapa tid! Stoppa mackorna i ryggan och ät på jobbet kanske?

    Svara

  2. Ditt upplägg verkade ju super… och så förstår jag att du sprungit hem också! Wiihooo!

    Svara

  3. Posted by marathonjohan on 25 september 2009 at 22:03

    @mialena: Precis så tänkte jag också, alltså med mackan. Nästa gång blir det nog en yoghurt hemam och mackorna framför datorn på jobbet.

    @Snorkkis: Visst blev det löpning hem också! Lite tyngre än i morse men det var väl att vänta?! Jag är ju van att springa som mest varannan dag så att göra två pass på en och samma dag lär ju kroppen vänja sig långsamt vid.

    Svara

Kommentera

