Lunchlöpning 7,25 km

Det börjar likna en löparblogg igen detta 🙂

Inget ont om alla andra saker jag skriver om men jag misstänker att de allra flesta som läser bloggen regelbundet vill läsa om träning och marathonlöpning. Det är ju trots allt det den ska handla om.

Lillkillen hemma är sjuk igen men än så länge – ta i trä – verkar jag hålla mig frisk. Så dagen idag bjöd på trevlig lunchlöpning på 7,25 km i lugn fart (5:18 min/km) och kroppen känns ganska bra. Startade vid jobbet, sprang längs Gullbergskajen och vidare mot och över järnvägsbron över Göta Älv i höjd med Gamlestaden. Vidare på Ringögatan till och över Göta Älvbron tillbaka till fastlandet och till sist tillbaka till jobbet.

Rundan 'JVÄG-bron + GÄ-bron'

Rundan 'JVÄG-bron + GÄ-bron'

8 responses to this post.

  1. Jag tycker att det är roligt att även läsa om annat. Människan bakom blir liksom lite mera verklig då 🙂

    Svara

  2. Absolut! Håller med Andrea! Löpningen är ju faktiskt bara en liten del av ens liv om man ska jämnföra med antalet timmar per dygn.

    Lät som en perfekt lunchrunda!

    Svara

  3. Stämmer in i kören. Skulle vara helt ointressant att bara läsa om passen. Man vill ”lära känna” en person också.
    Skönt att allt verkar flyta igen!

    Svara

  4. Gött jobbat. Jag hatar för övrigt GötaÄlv bron. Jag hatar, hatar… Fick din bok på posten idag. Ser fram emot att sätta tänderna i den.

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 24 september 2009 at 09:14

    @Andréa: Kul, då ska jag fortsätta babbla om allt möjligt!

    @Petra: Det var en bra runda. Det brukar sällan bli mer än 7-9 km på lunchen men det är ju bra nog!

    @Joel: Visst är det skönt när det flyter?!

    @Anna: 🙂 Varför hatar du den? Är det för det som hände på GöteborgsVarvet? Kul att du fick min bok! Set fram emot en recension om några dagar/veckor då!

    Svara

  6. Vill också läsa om allt annat än löpningen, 🙂 Hur mycket intressant kan man igentligen skriva om löpning (I en blogg menar jag, du har ju skrivit en hel bok om det 😉
    Fortsätt du skriva om ditt vardagliga liv det tycker ivf jag är jättekul att läsa..

    Svara

  7. Det är väl blandningen som blir det intressanta… Så fortsätt på den uptrampade stigen. 🙂

    Svara

  8. Posted by marathonjohan on 25 september 2009 at 10:42

    @Piratfarsan @Janne: Sant, jag ska fortsätta blanda allt möjligt!

    Svara

Kommentera

