Nu är jag på gång

4 km i lördags när hustrun kom hem från kickoff.
7 km idag på lunchen.

Nu är jag på gång!

Det är – om jag räknar rätt – 19 dagar kvar till Göteborg Marathon! Jag är självklart med på startlistan och hoppas verkligen att jag ska stå där på startlinjen på Slottsskogsvallen den 10:e oktober tillsammans med minst ett hundratal andra löpare.

Jag säger hoppas för Göteborg Marathon är ett litet spöke för mig. Samtidigt som Göteborg Marathon avgörs också Göteborg Halvmarathon. Det är samma bana och samma starttid men halvmaran är bara ett varv.
En gång har jag ställt upp på halvmaran och gjorde min i särklass sämsta tid eftersom jag fick ont i sätesmuskulaturen under loppets gång. En gång har jag startat på maran men fick bryta vid varvningen eftersom jag kände av mitt löparknä som precis hade blivit bra. En annan gång (förra året) var jag anmäld till maran men startade inte p.g.a. en hals som gjorde ordentligt ont.

Jag hoppas att jag står på startlinjen i år, bl.a. tillsammans med Janne, och att jag dessutom går i mål i år! För nu är jag på gång!

9 responses to this post.

  1. Precis som för mig då, tredje gången gillt! Lätt uppstart nu och så några semipass före den 10:e så kommer det gå super.

    Svara

  2. härligt att höra att du är på gång, och jag hoppas verkligen att u kommer till start, det måste ju vara slut på otur!

    Svara

  3. Ja nu jävlar! I år kommer det gå! 🙂

    Svara

  4. Härligt! Och grattis till bokframgången! Och avis är man ju alltid på de som har ett marathon på intågande 🙂

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 21 september 2009 at 21:53

    @Joel: Ja, 3e gången gillt. Det ordspråket/ordstävet/vad det nu kan vara måste ju ha sitt ursprung i nåt vettigt så det blir nog bra!

    @Piratfarsen: Otur slut, det bestämmer vi nu!

    @Therese: Toppklass! Så är det!

    @Snorkkis: Tack! Avis ja, men du har ju nyss vunnit ett ultralopp, det är ju dig man är avis på för tillfället 🙂

    Svara

  6. Klart att vi ska stå där på startlinjen… Och vi ska även sväva över… menar stupa över mållinjen också 🙂

    Svara

  7. Åh vad kul med marathon snart! Lycka till!!

    Svara

  8. Håller tummarna för målgång i fin form!

    Svara

  9. Posted by marathonjohan on 24 september 2009 at 09:15

    @Janne: Sväva, stupa, krypa. Jajemen!

    @Petra: Tokroligt! Tack!

    @mialena: Låter bra det! Sånt känns alltid bra!

    Svara

Kommentera

