En bra dag

Idag har varit en bra dag! Idag har jag sprungit!

Det blev drygt 4 km på ca 21 minuter men sträckan, tiden och farten är liksom av akademisk betydelse. Det som spelar någon roll är att jag äntligen fick komma ut och springa. En dryg vecka sedan senaste passet sätter sina spår i psyket. Idag kände jag mig frisk och gav mig ut på ett testpass och det verkar ha gått bra!

I övrigt har dagen varit bra också. Vaknade 06:03 av att Lillkillen låg och jollrade i sängen. Han verkade ha det bra så han fick ligga ett tag medan jag för en gångs skull hann morna mig lite. Det var bra grej nummer 2 🙂
Bra grej nummer 3 var att Lillkillen och jag bakade fullkornspizza tillsammans till lunch! Mycket gott! Recept nedan 🙂
Bra grej nummer 4 var att vi på eftermiddagen gjorde en liten utflykt till en näraliggande lekplats med hela familjen!

Nu är det dags att sova, men inte förrän jag delgett er receptet på min (läs: mammas) eminenta pizzadeg:

pizza_pepperoni_pizzaPIZZADEG (1 långpanna eller 3-4 mindre pizzor)
0,5 pkt jäst
2 dl ljummet vatten
0,5 tsk salt
2 msk olja
5 dl fullkornsmjöl

Rör ut jästen i vattnet. Blanda i allt annat. Knåda till en deg. Jäs i 30 minuter. Platta ut till pizzor och garnera med favoritfyllningen!

Grädda i ca 225 grader i ca 10 minuter (beror på fyllning m.m.)

3 responses to this post.

  1. Hmm… kan man få pizza till frukost? Eller kanske man måste vänta iaf. till lunch 🙂

    Hoppas söndagen blir lika bra!

    Svara

  2. Kan inget annat än hålla med.. Idag är en bra dag – för idag har jag sprungit.. 🙂

    Grattis till boken!! Borde ta och införskaffa ett exemplar verkar det som.. 😉

    Svara

  3. Posted by marathonjohan on 21 september 2009 at 10:07

    @Snorkkis: Det är aldrig för tidigt eller för sent för pizza. Man KAN ju se det som en varm frukostmacka bara om man vill 🙂

    @Lotta: Gôtt att det blev en runda! Tack för ”grattiset”!

    Svara

Kommentera

