Snart så…

Jag vet inte riktigt hur jag lyckades men jag har varit sjuk – eller åtminstone inte helt frisk – en gång till. Som om det inte räckte med de två veckorna i mitten/slutet av augusti så åkte jag på det igen nu. Jag hade en sån där otäck känsla i kroppen bara. Musklerna värkte lite, näsan snorade lite och jag kände mig tröttare än vanligt på kvällarna.

Kanske har det att göra med Lillkillens dagisstart. Han åkte ju på det också menar jag, men frågan är ju om jag smittade honom eller om han smittade mig. Det gör i och för sig ingen skillnad. Kontentan av det hela var sjukdom, VAB och vila.

Lillkillen var feberfri igår, min näsa och mina muskler känns bättre så nu är vi snart på banan igen. Men det är snart en vecka sedan senaste träningspasset och det känns inte så bra inför Göteborg Marathon den 10 oktober att jag inte kan träna. Hade ju planerat snabbare kortdistanser ( < milen ) på luncherna och nåt långpass på helgerna. Hoppas på att i alla fall kunna ta ett pass imorgon eller på fredag på lunchen och jag hoppas verkligen på att helgen kan innehålla ett lite längre pass.

Snart så… snart är jag igång igen! Men oj vad tråkigt det är att inte kunna springa…

8 responses to this post.

  1. Krya på dig.. Kul att du vann tävlingen, du behöver verkligen slappa med en film. Skickar koden så snart jag är hemma om du nu skickat ett mail till mig på jagge(a)stagreus.se

    Svara

  2. Jag håller tummarna för att du blir frisk! Inte alls kul att behöva gå runt och snora och inte kunna träna som man vill.

    Svara

  3. Ta inte i för tidigt bara så du åker på en omgång till! Sov ordentligt och glöm inte bort att så länge man bara är sjuk i huvudet kan man träna! (det var faktiskt så min gamla löparcoach sa 🙂

    Svara

  4. Krya på dig! Och som mialena säger; vänta hellre en dag för mycket än börja förtidigt och bli sjuk igen!

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 16 september 2009 at 16:00

    @Piratfarsan: Mail skickat! Kul!

    @Therese: Nä, det är inte kul men jag antar att det är en del av livet…

    @mialena: Det var ju bra sagt ju! 🙂 Sova ordentligt med en liten kille som nu har en period när han vaknar mitt i natten var och varannan natt är lättare sagt än gjort men jag ska försöka

    @Andréa: Tack! Jag ska ta det lugnt! Lovar…

    Svara

  6. Johan, lets face it, första halvåret på dagis innebär att lillkillen och resten av familjen drar på sig en massa nya virus som hans immunförsvar behöver utsättas för. Det gäller ju tyvärr inte dig, men är ändå oudvikligt. Bara att gilla läget och försöka träna ändå när man känner sig fräsch och vila när man inte känner sig dito. Hoppas du piggnar till, det är ju ändå ett tag kvar till Göteborgs-maran.

    Svara

  7. Ja, första dagistiden är väl ganska full med förkylningar som ska varvas. Hoppas att du frisknat till snart, och ta det lugnt tills det riktigt gått över.

    Svara

  8. Posted by marathonjohan on 18 september 2009 at 12:36

    @Staffan: Det är nog sant! Jag hoppas verkligen att jag känner mig på topp ett tag innan maran så att jag hinner med nåt långpass innan iaf!

    @Snorkkis: Håll tummarna!

    Svara

Kommentera

