Boken publicerad!

Omslaget (klicka för större)

Nu är boken publicerad!

Nu är min bok Maratonmålet äntligen publicerad. Det känns underbart att äntligen kunna släppa den fri för försäljning efter många många månaders slit med att skriva den, många månaders väntan på refusering efter refusering av manuset från diverse bokförlag och ytterligare många timmars slit med att utforma omslag och inlaga så att boken dessutom ser bra ut.

Att boken inte ges ut av ett bokförlag – och därmed inte kan köpas via bl.a. Bokus och boklådorna – är naturligtvis ett litet nederlag men det är mitt första försök till roman så jag är inte helt överraskad… Boken säljs endast via sajten vulkan.se och tyvärr – för alla ni som vill köpa boken – har de upp till två veckors leveranstid men det kan jag tyvärr inte göra så mycket åt. Trots att inget bokförlag har nappat på boken har jag fått flera mycket positiva kommentarer från förlagen så jag vet att boken är bra och den är värd att vänta på!

Jag har gjort en specialsida här på bloggen om boken. Kolla gärna in den! Där finns lite mer information om boken, lite reklammaterial – för jag hoppas verkligen att just DU vill göra lite reklam för boken på din sajt eller din blogg! – och så småningom hoppas jag att det kommer lite recensioner från läsare på den sidan också! Där finns också ett utdrag från boken – så att du kan läsa de första tre kapitlen – i PDF-format!

Boken kan alltså köpas NU via den här länken:
https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=23177

Sprid mer än gärna den länken, eller länken till bokens sida:
https://marathonjohan.wordpress.com/maratonmalet/

SNÄLLA! Hjälp mig sprida informationen om boken till alla i vår sköna löpargemenskap!

9 responses to this post.

  1. KUL!
    Läste just utdraget och det var värst vad de tre kapitlen gick fort att läsa! Gav helt klart mersmak!

    Svara

  2. Stort grattis, det är ju helt fantastiskt. Jag har redan varit inne och köpt en bok nu och kommer såklart att se till att andra köper den.

    Svara

  3. Kul Johan! HAr du funderat på att kontakta ex Runners för att publicera boken som följtång där? Vore kul att läsa i en tidning…

    Svara

  4. Läste utdraget och tyckte det var jättebra. Jag köpte boken direkt.

    Svara

  5. Kolla till höger på min sida nu! Hoppas jag kan hjälpa dig med försäljningen.

    Självklart ska jag också ha ett exemplar… Men väntar på omslaget lite 😉

    Svara

  6. Nu läste jag utdraget – uj så spännande! BRa skrivet Johan! Nu gör jag reklam för boken på min blog!

    Svara

  7. Roligt, jag ska ta och beställa den snart tänkte jag.
    Den kommer inte dyka upp på typ Adlibris eller Bokus?

    Svara

  8. Posted by marathonjohan on 10 september 2009 at 13:12

    mialena – Kul att höra

    Anna – Tackar och bockar!

    Magdalena – Det kanske vore en idé, det har jag faktiskt inte tänkt på. Tack för reklamplatsen!

    Anders – Tackar

    Janne – Förstår att du väntar lite 🙂

    Dunceor – Kul! Jag tror inte att den kommer upp där inom kort i alla fall. Det kostar nämligen en hel del att dels få ISBN-.nummer och dels registrera boken i den s.k. Bokrondellen som Bokus katalog bygger på. Kanske nån gång i framtiden om boken säljer bra!

    Svara

  9. Klart att du får lite reklamplats. Här hjälps vi åt 🙂

    Svara

Kommentera

