Sjuk igen – eller?

Sonen är sjuk – har feber och lite hosta.
Hustrun är sjuk – har halsont och ev. lite feber.
Jag är sjuk – eller är jag det?

Jag har en liten känsla i kroppen som jag inte gillar, men det är i stort sett allt. Jag känner inte av någon feber – har i och för sig inte tagit tempen – och halsen är mer eller mindre som vanligt. Ingen hosta, inget annat. Bara den där förbenade känslan i kroppen som säger att allt inte riktigt är som det ska. Musklerna känns lite mer än vanligt på nåt sätt. Lederna gör sig aningen påminda. Ja, ni vet säkert vad jag menar.

Hade inte hustrun och sonen varit sjuka så hade jag nog inte trott att det var nåt men med de båda sjuka vågar jag inte chansa och ge mig ut på träningspass. Om jag inte är sjuk så blir jag det väl efteråt när träningen temporärt sätter ner immunförsvaret 😉

Nåja, det kommer en vecka nästa vecka och en efter den igen. Bättre att passa på att ta det lugnt tills jag känner mig tipp-topp igen!

Gjorde också en ny omgång mandelbollar idag! De är riktigt goda, ganska nyttiga och räcker länge! Vad mer kan man önska av godissubstitut?

3 responses to this post.

  1. Neej! Väck med alla baciller! Förstår precis hur du känner och jag håller tummarna för att det svänger till det ‘normala’ omedelbart! Själv har jag en skum känsla kring öronen vilket inte bådar gott för det planerade långpasset…

    Svara

  2. Inga roliga tider det här med ont i halsen… Man känner sig ok ena dagen och sen ont i halsen och så där håller det på…

    Nu har jag snart gjort om bilderna till det nya formatet. Så jag borde kunna få det klart till i början på veckan.

    Krya på dig!

    Svara

  3. Posted by marathonjohan on 05 september 2009 at 22:06

    mialena – Aj, aj, öronen är inte att leka med heller! Håller tummarna för att det inte är nåt…

    Janne – Precis. Det vore bättre att lägga sig en vecka och sedan få vara bra ett år eller nåt… Gott med bilderna, väntar med spänning!

    Svara

Kommentera

