Trist reklam

danceHär i Göteborg pryds nu många av de trekantiga reklampelarna, och andra också för den delen, av reklam för LesMills träningsklasser. Som jag förstår det så är detta klasser som finns på andra, befintliga gym och LesMills driver inte egna gym. Med reservation för missförstånd.

Ok, reklamen är fyndig. Som bilden till vänster visar är den ena av tre slogans ”Dance your ass off”. De övriga två är ”Love doesn’t need handles” och ”Get the legs that shorts wants to wear”. Fyndigt, inte sant?!

Jag tycker ändå att reklamen är trist. Inte i sig, utan budskapet. Det handlar ENBART om utseende. Snygg rumpa, snygga ben och snygg midja. Ok, ok, de flesta vill väl se bra ut antar jag men hade inte åtminstone en av de tre sidorna på pelarna kunnat handla om hälsa och välmående istället för utseende? Måste ALLT handla om utseendet? Är vi så utseendefixerade? Personligen trodde jag att samhället var lite grann på väg bort från detta, men inte LesMills i alla fall…

6 responses to this post.

  1. ja.. skittrist! men det är väl sånt folk vill se.. utseende går ju tydligen före hälsa..

    och att de får det att låta som att kärlekshandtagen försvinner av bp känns ju lite uråldrigt va?!

    Svara

  2. Håller helt me! Mer om gräningsglädje, hälsa mm. Amen

    Svara

  3. Äsch vilket trams. Jag fattar inte att sån där reklam kan funka på folk. ”Legs that shorts want to wear”…så dumt så jag tar mig för pannan. Eller nåt. Men hälsa säljer inte. Folk vill inte vara hälsosamma, de vill tappa 10 kilo på två dagar och komma i klänningen de köpte tre storlekar för liten eftersom det är finare att vara en 36:a än en 42:a,

    Sen kan man förstås fundera över var utseendefixeringen kommer ifrån och vad som är ägget och vad som är hönan. Men trist reklam är det hur som helst.

    Svara

  4. Ja inte är det jättelustigt att var och varannan kvinna har ätstörningar…

    Svara

  5. Den byrån borde få sparken från sitt uppdrag. Trist och oengagerat.

    Svara

  6. Posted by marathonjohan on 05 september 2009 at 22:08

    Kul att så många håller med! Hade nog nästan trott att jag skulle få nåt mothugg på det inlägget men ibland blir det inte som man tror!

    Svara

Kommentera

