Boken provtryckt

Så var dagen äntligen här! I posten kom provtrycket för min bok MARATONMÅLET! Vilken känsla att se mitt verk i tryck, att kunna bläddra i en bok som jag själv skrivit! Kan eventuellt tillkomma en förändring på omslaget om det Janne jobbar med blir bra, det återstår att se!

P9010073 P9010070b P9010074
Framsidan Baksidan Insidan

Har fått frågan varför boken heter Maratonmålet och inte Marathonmålet med h i marathon alltså. Svaret är ganska enkelt. Maraton är den officiella svenska stavningen och eftersom en bok är aningen mer formell än en blogg så blev det maraton. Tycker egentligen mer om den engelska stavningen och använder den i icke formella sammanhang, vilket väl är allt annat 🙂

9 responses to this post.

  1. Åh, vilken känsla det måste vara att se boken – men kolla inte för noggrant i den; man ser lätt slarvfel man inte borde se.

    Vad händer nu? När/var/hur kan vi få köpa boken?

    Svara

  2. WOW, så häftigt. Måste kännas STORT!

    Svara

  3. Åh, grattis!!

    Svara

  4. Oj, visste inte ens att du hade skrivit en bok. Grattis! Handlar den om din egen träning?

    Svara

  5. Posted by marathonjohan on 03 september 2009 at 09:36

    Snorkkis – Slarvfel? Va? Jag? Nu vet jag inte alls vad du snackar om 🙂 Jag väntar fortfarande på svar från ett bokförlag som jag hoppas ska ge ut boken som ”riktig” bok men får jag negativt svar från dem så kommer boken att gå att köpa på sajten http://www.vulkan.se inom kort. Info om det lär komma här på bloggen!

    magdalena – Det känns mäktigt på nåt sätt ja!

    Andréa – Tack!

    Anders – Jovisst har jag det… Det handlar inte om min träning utan är en roman om löpning. Visst, den är till vissa delar inspirerad av min egen träning men bara delvis…

    Svara

  6. Roligt! Måste verkligen vara hur coolt som helst att hålla en egen bok i sin hand! Ser fram emot att läsa. 🙂

    Svara

  7. Wiihooo – Jag kan knappt vänta (på riktigt!) det ska bli jätte spännande att läsa!

    Svara

  8. Hej Johan!
    Har precis hittat din blogg, trevlig läsning! =)
    Coolt med en egen bok. Jobbar själv som tryckare, hade du varit bosatt i mina trakter hade jag kunnat ge dig ett ”special price for you my friend” för tryckningen av boken 😉
    Lycka till med boken!

    Svara

  9. Posted by marathonjohan on 05 september 2009 at 22:09

    Therese – Kul! Säger till när den finns ute!

    Snorkkis – Kul att du säger så!

    Daniel – Tack! Ja, det hade ju varit kul med ett ”special price” på tryckningen men jag hoppas det ska gå bra ändå!

    Svara

Kommentera

