Välkommen post

Oftast tycker jag att postlådan (eller är det brevlådan det heter?) mest är fylld av räkningar och reklam. Kanske allra mest av de sistnämnda. Skulle kunna sätta upp en ”Ingen reklam”-skylt men ibland är det ju faktiskt rolig eller pengabesparande reklam. Igår när hustrun kom in med dagens postskörd fanns det i alla fall lite rolig post.

Marathonlöparen nr 4 2009

Marathonlöparen nr 4 2009

Som en vän av det skrivna ordet läser jag mycket och gärna. Böcker, tidningar, tidskrifter, bloggar – även om de oftast inte är tryckta – slukas. Som ”marathonvän” är det dock extra roligt när tidskriften Marathonlöparen kommer i posten fem gånger om året. Marathonlöparen är alltså medlemstidningen för medlemmar i Svenska Marathonsällskapet där jag är medlem. Detta nummer innehåller flera artiklar om Stockholm Marathon som får mig att drömma mig tillbaka och dessutom läsvärda artiklar om vätska och sjukvård och en artikel om Jättelångt! Är DU inte medlem så tycker jag att du ska bli det redan idag! Om inte annat så för den utmärkta – om än för utomstående lite ”nördiga” – tidningen!

Prestationsbevis!

Prestationsbevis!

so far so good som man brukar säga, men efter att ha letat lite till bland reklamen hittade jag ett kuvert som när jag öppnade det visade sig vara från Kommittén för ultradistanslöpning – eller KUL. Efter 6H i Trollhättan beställde jag ett prestationsmärke från dem. Ett tygmärke som man t.ex. kan sy fast på träningsväskan eller nån överdragsjacka eller liknande som visar att man genomfört ett 6H-lopp. För svårare än så var det inte att erhålla järnmärket i 6-timmarsdisciplinen. För brons, som är nästa steg, behöver jag dock komma upp i 60 km på ett 6-timmars och det ska jag göra, frågan är bara när…

3 responses to this post.

  1. Schysst märke! 😀

    Svara

  2. Det räcker väl att kalla den för lådan!
    Det låter ju alltid att ”Jag lägger posten på lådan” Och när man då svarar med följande fråga ”Får inte posten plats i lådan?” så blir man ju idiotförklarad… 🙂

    Alltid kul med den sortens läsning. Och ett tygmärke att vara stolt över också. Jag blir bara mer och mer sugen på att testa ett 6-timmars lopp.

    Svara

  3. Posted by marathonjohan on 03 september 2009 at 09:38

    Therese – Absolut!

    Janne – Lådan funkar bra. Lite Arne Hegerfors-humor skadar väl aldrig heller 🙂 Tycker absolut att du ska testa 6H. Det är en grymt skön stämning!

    Svara

Kommentera

