Sammanfattning av augusti

Augusti blev en liten besvikelse vad gäller träningen, men den låga träningsmängden beror till stor del på att jag var sjuk i nästan två veckor och med det i åtanke så var det väl nästan ok ändå. Ett genomfört Midnattslopp och ett brutet 6H-lopp blev tävlingsresultatet för månaden.

I rena siffror ser det ut såhär:
Löpning: 65,89 km; 5:53:16
Cykling: 6,69 km; 0:19:58
Styrka: 0:40:40
TOTAL TID: 6:53:54

I september kommer jag börja jobba igen med allt vad det innebär. Kommer förhoppningsvis kunna bli en del lunchlöpning och/eller löpning till och från jobbet, s.k. run-commute. Men att få vardagen på plats kommer säkert ta en stund så jag har inga höga förhoppningar måste jag erkänna.

Den som lever får se 🙂

6 responses to this post.

  1. Ibland blir inte träningen exakt det man vill att den ska bli. Men du har ju mycket kul inplanerat kommande månaderna med marathon t.ex. Lycka till med de nya rutinerna nu!

    Svara

  2. Instämmer med Snorkkis, ibland blir det inte som man tänkt sig. Nya utmaningar i form av jobb och träning kommer ge dig många mil i benen. Kör hårt i september!

    Svara

  3. Kan nog vara bra med lite färre kilometrar ibland… Själv var jag också ”slö” i augusti 83,4 km.
    Men som sagts innan av Snorkkis så är det snart Marathon så kör på nu…

    Svara

  4. Posted by marathonjohan on 01 september 2009 at 12:40

    Snorkkis – Visst är det så! Och Göteborg Marathon hoppas jag blir pers!

    Anna – September rocks!

    Janne – Jo, nu är det snart dags! ”Bara” fem veckor kvar, eller är det kanske sex?

    Svara

  5. Lyllo dig som kan run-commuta till jobbet!
    Själv har jag 22 km och det springer jag inte (speciellt inte när de håller på att bygga om vägen till motorväg).

    Svara

  6. Posted by marathonjohan on 03 september 2009 at 09:39

    Lena – 22k är kanske lite långt att ta två gånger om dagen 😉 Själv har jag 7k enkel väg så det borde ju funka. 35 minuter löpning mot 15 minuter i bilen (läs: köer genom Tingstadstunneln)

    Svara

Kommentera

