Imorgon smäller det

Det känns lite lurigt att loppet är på en fredag. Varför vet jag inte riktigt, men nästan alla lopp är ju på helgen. Det blir säkert bra i alla fall. Packlistan är i alla fall påbörjad. Jag vet att till Trollhättan hade jag alldeles för mycket packning med mig. Inte för att det gjorde nåt – bördan var inte särskilt tung att bära – men ändå. Jag resonerar nog så att det är bättre att ha med sig en t-shirt för mycket än att önska att man hade en till.

Packlistan just nu

Packlistan just nu

Jag känner mig spänd inför morgondagen, men inte särskilt nervös. Jag resonerar nog likadant nu som inför Trollhättan: Det blir som det blir…

Som tidigare nämnts så startar jag klockan 18:00 imorgon (fredag 28/8) och har ni vägarna förbi Slottsskogen så kom förbi och heja på mig. Alltså både heja i betydelsen ”heja, heja, snabbare, snabbare” och i betydelsen ”hej på dig du”. Speciellt vore det kul att få koppla personer till diverse bloggkommentarer m.m. Vilka kläder jag har vet jag inte och inte heller vilken startnummer jag har men håll utkik efter ett skägg, jag borde inte vara så svår att känna igen hoppas jag 🙂

Håll tummarna! Resultatet kommer på twitter så snart jag kan delge det!

Snart smäller det!

11 responses to this post.

  1. Hej Johan,
    Bra initiativ detta men roligt sätt att fördriva en fredagkväll! Du har ju erfarenhet nu från Trollhättan så du vet vad det innebär att springa långt och länge.

    Jag är alldeles ny i blogg-världen och håller på och lär mig så sakteliga, titta gärna in på det lilla som ännu finns där.

    Löparhälsningar,
    Staffan

    Svara

  2. Oj oj vad nära! Men det är ju faktiskt så att det är ganska relaxed på dessa lopp. Startskottet går, och alla står liksom kvar…

    Stort lycka till! Mina ultra-hjärnceller kommer att kämpa med dig!

    Svara

  3. Jag ska försöka komma förbi en sväng och kolla och heja lite. Kan inte lova nåt, men håll utkik efter mig så håller jag utkik efter dig 🙂

    Svara

  4. Lycka till du galne människa 😉

    Svara

  5. Posted by kortben on 27 augusti 2009 at 21:22

    Hej!
    Ja, jag tänkte titta förbi och säga hej en sväng, närmare bestämt i 6 timmar 😉 Tycker också det känns underligt att köra ett sånt lopp på en fredag kväll, men det börjar snart bli en vana att springa lopp på helgnätterna; Midnattsloppet förra veckan och nu det här! Jag är inte alls lika proffsigt förberedd som du, har precis börjat lägga fram saker jag ska ha med mig…
    Vi ses där, det ska bli kul det här!

    Svara

  6. Posted by marathonjohan on 27 augusti 2009 at 22:39

    Staffan – Läggdags nu, men jag kollar in nån dag! Fast 4:30-fart är nog alldeles för fort för mig 🙂

    Snorkkis – Jo, det lär väl knappast bli nån rusning i starten direkt. Tänkte satsa på att leda första 10 metrarna kanske 🙂

    Andréa – Kul! Jag håller utkik!

    Piratfarsan – tack, tack. Galen? Javisst!

    kortben – Låter bra det! Kan nog behöva lite draghjälp och kan kanske ge det några varv också! Proffsigt vete tusan… Jag har bara gjort packlistan än, nu ska alla sakerna hittas också och väskan ska packas…

    Svara

  7. Lycka till imorgon!!!

    Svara

  8. Lycka till i kväll Johan. Önskar jag kunde varit där och hejat på dig.

    Svara

  9. Posted by marathonjohan on 28 augusti 2009 at 11:24

    Anna – Tack!

    Anders – Tack, nån annan gång kanske vi ”tävlar” tillsammans?!

    Svara

  10. Lycka till!

    Svara

  11. Lycka till idag! Kan dock inte komma förbi ikväll, så HEJA, HEJA. Nu slipper du ju i alla fall den omänskliga värmen som det var i Trollhättan… Men det får gärna sluta regna… som sagt. ENJOY!!!

    Svara

Kommentera

